חדשות בארץ

"אם הממשלה תתקוף בעזה – אפרק את הקואליציה"

חבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ איים, כי אם ישראל תתקוף ברצועת עזה הוא יפיל את הממשלה. על חוק האזרחות: "גזעני, אני מתנגד לו. נמנעתי כדי לא להפיל את הממשלה, אבל יש לנו קווים אדומים"

גנאים (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גנאים (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:28)

חבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ איים הבוקר (ראשון), כי לא יתן את ידו למבצע צבאי של ישראל ברצועת עזה. על פי הדיווח של עמית סגל, גנאים אמר בריאיון לרדיו מכאן: "אפרק את הקואליציה אם הממשלה תתקוף את עזה".

בהתייחסו למשבר חוק האזרחות, אמר גנאים כי מדובר בחוק "גזעני" שגורם סבל ל-20 אלף משפחות: "אני מתנגד לו. נמנעתי כדי לא להפיל את הממשלה, אבל זה מבהיר שיש לנו קווים אדומים".

כזכור, ביום שלישי האחרון, בתום דיון לילי דרמטי, נפל חוק האזרחות בהצבעה במליאת הכנסת, לאחר שלא זכה לרוב. 59 חברי כנסת הצביעו בעד החוק, 59 התנגדו ושניים נמנעו. 

ההתרוצצויות בקואליציה בניסיון להשיג רוב להארכת החוק, שנועד למנוע איחוד משפחות פלסטיניות, נמשכו שעות ארוכות. בעקבות הצעת פשרה שהושגה לבסוף בין שרת הפנים איילת שקד לבין רע"מ ומרצ, זכתה הארכת החוק לתמיכתם של יו"ר רע"מ מנסור עבאס וחברו לסיעה וליד טאהא, בעוד שני חברי הסיעה הנוספים, גנאים וסעיד אל-ח'רומי, נמנעו. חברי מרצ וחברת הכנסת אבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה, שהביעו בשבועות האחרונים את התנגדותם להארכת חוק האזרחות, תמכו בחוק. אלא שחבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה החליט ברגע האחרון להצביע עם האופוזיציה נגד החוק, ובכך מנע את אישורו.

בתגובה לדבריו של גנאים, מסר יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר: "הודעתו של תומך הטרור מאזן גנאים כי יפיל את הממשלה היא עוד הוכחה שאין לבנט ולפיד מנדט לגיטימי מעם ישראל. הזהרנו וזה קורה, בנט ולפיד שבויים בידי האחים המוסלמים שיורקים לעם ישראל בפרצוף. הקמת ממשלה הנשענת על תומכי טרור חושפת שוב את הטעות ההיסטורית שעשו בנט ולפיד בלגיטימציה שהעניקו לתומכי טרור".

"בנט ולפיד הקימו ממשלה שדגל שחור מתנופף מעליה", הוסיף בן גביר. "עכשיו אפשר להבין למה כשהדרום בוער, הממשלה לא תוקפת בצורה אמיתית את עזה: מנסור עבאס לא מרשה".

בתוך כך, חבר הכנסת וליד טאהא שיגר איום משלו על יכולת התפקוד של הקואליציה השברירית כשכתב הבוקר בטוויטר: "הודעתי לקואליציה שחברי הכנסת של רע"מ לא ישתתפו בדיוני הוועדות ולא יצביעו על חוקים במליאה עד להודעה חדשה".

תגיות:רע"מחוק האזרחותמאזן גנאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה