חדשות בארץ

משבר חדש בקואליציה: רע"מ באולטימטום לבנט

לאחר האיומים של חברי רע"מ וליד טאהא ומאזן גנאים, הציבה המפלגה אולטימטום לממשלה להתחיל בקידום ההבטחות שניתנו לה במסגרת ההסכם הקואליציוני. חבר הכנסת יואב גלנט מהליכוד: "שבוע חדש – סחטנות חדשה של רע"מ"

יו"ר רע"מ מנסור עבאס ושר החוץ יאיר לפיד בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יו"ר רע"מ מנסור עבאס ושר החוץ יאיר לפיד בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

רע"מ הציבה היום (ראשון) אולטימטום לראש הממשלה נפתלי בנט, בו דרשה להעביר עוד היום את סמכויותיה של מנהלת הבדואים ממשרד ראש הממשלה למשרד הרווחה, אחרת תראה עצמה כבלתי מחויבת למשמעת הקואליציונית.

הדיווח על האולטימטום בא לאחר שתי כותרות משבריות שייצרו חברי רע"מ. בריאיון הבוקר לרדיו מכאן, אמר חבר הכנסת מאזן גנאים כי לא יתן את ידו למבצע צבאי של ישראל ברצועת עזה, ואיים כי אם ישראל תתקוף את עזה – הוא יוביל לפירוק הקואליציה: "כל תקיפה על בני עמנו תוביל לפרישת רע"מ מהקואליציה. מי יכול להסכים לזה? יש קווים אדומים. עזה קו אדום, לבנון קו אדום, המקומות הקדושים לאסלאם גם הם קו אדום".

חבר הכנסת וליד טאהא שיגר איום משלו על יכולת התפקוד של הקואליציה השברירית, כשכתב בטוויטר: "הודעתי לקואליציה שחברי הכנסת של רע"מ לא ישתתפו בדיוני הוועדות ולא יצביעו על חוקים במליאה עד להודעה חדשה". טאהא לא נימק את האיום, אולם ההערכות הן כי חברי רע"מ אינם שבעי רצון מקצב מימוש ההבטחות שקיבלו במסגרת ההסכם הקואליציוני, ודורשים את קידומן בהתאם ללוח זמנים מוסכם.

בנוסף, ברע"מ זועמים על הפרסומים בסוף השבוע לפיהם בקואליציה מנהלים מגעים עם הרשימה המשותפת כדי להשיג את תמיכתה בהצבעות השוטפות בכנסת, ובפרט בנושא התקציב. ברע"מ, הנאבקת עם המשותפת על קולות הציבור הערבי, לא רוצים שהיא תהפוך ל'רשת הביטחון' של הקואליציה בתמורה להישגים שייזקפו לזכותה. 

בתגובה לאיומי רע"מ, תקפו באופוזיציה את הממשלה. חבר הכנסת יואב גלנט (הליכוד) כתב בטוויטר: "שבוע חדש – סחטנות חדשה של רע"מ. דוגמה ראשונה למגבלות הממשלה הראשונה בתולדות המדינה אשר נשענת על ידי מפלגה אנטי ציונית. ממשלת בנט-לפיד זו הממשלה שמעדיפה ג'ובים על טובת המדינה, זו הממשלה שמסכנת את ביטחון ישראל לטובת התנועה האסלאמית. עצוב, מדאיג ומסוכן – וזוהי רק ההתחלה".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, אמר: "הודעתו של תומך הטרור מאזן גנאים כי יפיל את הממשלה היא עוד הוכחה שאין לבנט ולפיד מנדט לגיטימי מעם ישראל. הזהרנו וזה קורה, בנט ולפיד שבויים בידי האחים המוסלמים שיורקים לעם ישראל בפרצוף. הקמת ממשלה הנשענת על תומכי טרור חושפת שוב את הטעות ההיסטורית שעשו בנט ולפיד בלגיטימציה שהעניקו לתומכי טרור".

"בנט ולפיד הקימו ממשלה שדגל שחור מתנופף מעליה", הוסיף בן גביר. "עכשיו אפשר להבין למה כשהדרום בוער, הממשלה לא תוקפת בצורה אמיתית את עזה: מנסור עבאס לא מרשה".

תגיות:יואב גלנטרע"מוליד טאהאמאזן גנאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה