ונשמרתם

"ישר לשריר הלב": גולשת מזהירה מפני הפרח הרעיל שגדל סמוך לגני שעשועים

גולשת בשם מיכל מגן-רוזנר, שבנה הפעוט ניצל בנס לאחר שהכניס עלים של פרח רעיל אל פיו, משתפת פוסט חשוב מאין כמותו שיכול למנוע את האסון הבא

אא

גולשת בשם מיכל מגן-רוזנר, שבנה הפעוט ניצל בנס לאחר שהכניס עלים של פרח רעיל אל פיו, משתפת פוסט חשוב מאין כמותו שיכול למנוע את האסון הבא.

וכך היא כותבת: "משתפת כדי שאף אחד לא יעבור את הסיוט שאנחנו עברנו. אתמול אחה״צ לביא התחיל להקיא ללא הפסקה, בתדירות של כל חמש דקות בערך. המחשבה הראשונה שלי היתה שמדובר בעוד וירוס, אבל כשהגעתי לספירה של 11 הקאות תוך שעה - משהו הרגיש לי לא תקין".

הרוא הדריך אותה לנסוע למיון, ובדרך לשם היא החלה לשחזר את כל הפעולות שעשתה עם לביא במשך היום. "נזכרתי שבבוקר ביציאה מגן השעשועים הרמתי ללביא פרח יפה שנפל מאחת החצרות, ונתתי לו להריח. ולביא כמו כל פעוט בן שנה וארבעה חודשים, הכניס אותו לפה ולעס כמה עלי כותרת. זה לקח אמנם 10 שניות עד שהבחנתי בזה והוצאתי לו את הפרח מהפה אבל העשר שניות האלה היו, מסתבר, קריטיות, כי משיטוט של דקה בגוגל גיליתי שמדובר בפרח מאוד רעיל".

למרות שבמיון היו הרבה ילדים שהגיעו עם וירוסים במערכת העיכול, הם מיד קיבלו תיוג של "חשד להרעלה", מספרת מגן-רוזנר. "לביא עבר המון בדיקות מאוד לא נעימות בכלל לקטנטן בגילו, ולאחר שהרופאים שוחחו עם המרכז להרעלות - ההמלצה היתה להישאר לאישפוז למשך 24 שעות מרגע החשיפה לפרח, כי מעבר לתסמינים של פגיעה במערכת העיכול, הרעל הזה יכול לפגוע בשריר הלב".

אחרי סדרה של בדיקות דם ואק"ג ("שיצאו תקינים תודה לא-ל") - היא יכלה להתחיל לנשום לרווחה. "לביא המשיך להקיא ולשלשל כך שלמעשה עד עכשיו גם הרופאים לא יודעים להגיד האם זו היתה הרעלה יחסית קל כי הפרח בקושי הספיק להיות לא בפה או עוד וירוס שגרתי של הקאות. זה נשמע אולי קליל. 'עוד פעוט שמקיא', אבל זה היה הסיוט הכי גדול שעברתי עם אחד הילדים שלי אי פעם, והכל בגלל פרח שנראה תמים ויפה ומריח טוב".

כאן מעדכנת מגן-רוזנר כי לפרח קוראים פלומריה ריחנית, והוא 'שכיח' מאוד בגני השעשועים ובמקומות ציבוריים שונים בארץ. "סביר שנתקלתם בו יותר מפעם", היא אומרת, וקוראת להורים להרחיק את הילדים מהפרח המסוכן ש"אפילו חשיפה קצרה אליו, יכולה לעשות נזק משמעותי", לפי מרכז ההרעלות. 

תגיות:פרחרעיל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה