חדשות בארץ

הסיוט של כל הורה: אליה נשכח בגן, ניסה להיחלץ, נחנק, איבד הכרה - וניצל בניסי ניסים

אליה בן ה-3.5 נשכח בגן, ניסה להיחלץ מהחלון, וראשו נתקע בסורגים. הוא נחנק, הפסיק לנשום ואיבד את הכרתו. בניסי ניסים הוא חזר להכרתו, ולא נותר כל נזק

  • ה' אב התשפ"א
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

טרגדיה עצומה נמנעה ברגע האחרון: אליה בכור, בן 3 וחצי, נרדם בגן ונשכח. כאשר עברה קבוצת הילדים למבנה אחר, בו מתקיים הצהרון, הגן ננעל, והילד נותר ישן לבדו. לאחר זמן קצר הוא התעורר בפינת הבובות בגן החשוך, וניסה לצאת. כיוון שהדלת הראשית היתה נעולה, החליט הילד לטפס על השיש ולהיחלץ דרך החלון. הוא הצליח להעביר את הגוף, אך ראשו נתקע בין הסורגים. הגוף נותר תלוי באוויר, והילד נחנק ואיבד את הכרתו.

בחסדי שמים ובתזמון מדויק, שני ילדים בעלי תושיה שהלכו לקנות ארטיקים ראו את אליה תלוי בין הסורגים. הם החלו לצעוק: "יש ילד מת בגן". מבוגר שגר מול הגן הזעיק אמבולנס וניסה לחלץ את הילד.

פראמדיק מד"א שהגיע למקום במהירות ראה את הילד ללא נשימה, עם קצף לבן בזוויות הפה. הוא החל לבצע בו פעולות החייאה. בתוך זמן קצר אליה חזר להכרה מלאה, והובהל במהירות לבית החולים הדסה עין כרם, כשמצבו מוגדר קל-בינוני.

באותו זמן, ההורים לא ידעו מאומה, ובטוחים שהילד בצהרון, באשר כבר פורסם באתרי החדשות שילד בן 4 ממבשרת ציון נמצא ללא הכרה, קיבל האב שיחת טלפון שעדכנה אותו שמדובר בבן שלו, ויצא במהירות מעבודתו מתל אביב לירושלים, שעה וחצי נסיעה. "אני מתפרק ברכב וטס לבית חולים לראות מה קורה עם הבן שלי. לא מאחל לאף הורה שעות קשות כאלה", הוא מספר. ההורים מגיעים לבית החולים ורואים ילד מעורפל הכרה.

"הרופא הכין אותי לגרוע מכל", מספרת האם. "התחננתי אליו: "אליה, תפוס לי את היד, תלחץ. תן לי סימן שאתה איתי", ממצאי בדיקות הדם הוכיחו שלא הגיע חמצן לראש במשך זמן רב. מעבר לכך שאליה יכול היה לאבד את חייו, יכול היה להיוותר נזק נוירולוגי חמור.

"הקב"ה הציל אותו. היה לנו נס גדול. שניה לפה שניה לשם, ואסון גדול יכול היה לקרות", אומרים ההורים ומבקשים להודות גם למד"א, לפראמאדיק שביצע בבנם פעולות החייאה והציל את חייו, וכן לצוות איחוד הצלה, ולאבי בקר, חובש הצלה שהגיע מיידית ולכל עם ישראל שהתפלל וזעק לרפואתו של אליה.

"מדובר בילד בן 3 וחצי, שאיבד את ההכרה לאחר שראשו נלכד בין סורגים בחצר גן ילדים", מסר אבי בקר, חובש איחוד הצלה שגר בסמוך. "הגעתי לזירה בתוך כחצי דקה מקבלת הקריאה ובסיוע אזרחים וחובש נוסף חילצנו את ראשו מהסורגים והענקנו לו סיוע רפואי ראשוני (פעולות הנשמה ומתן חמצן ונוזלים). למרבה הנס הטיפול המהיר הציל את חייו והוא שב להכרה מלאה".

עו"ד גיא אופיר, שמייצג את ההורים, אומר כי "הדבר החשוב ביותר הוא כאשר משמרת א' של הגן מוסרת ילדים למשמרת ב' – הדבר הראשון שצריך לעשות זה לספור את הילדים. הדבר הזה לא נעשה. הסייעת של הצהרון ראתה שחסר לה ילד, וחשבה שהוא לא הגיע באותו יום לגן. לא היה וידוא ולא החלפת משמרת. בנס האירוע הסתיים ללא טרגדיה".

מהמועצה האזורית מבשרת ציון נמסר: "מדובר בגן ילדים שקיבל את כל האישורים הנדרשים, לרבות יועץ בטיחות חיצוני, ממונה בטיחות, כולל רשיון הפעלה ממשרד החינוך. כבר ביום האירוע טילפה המועצה בליקוי שהיה בסורגי הגן. אנו מצרים על הפציעה של הילד, ומאחלים לו חזרה מהירה לשגרה. לשמחתנו, למחרת האירוע, הילד שוחרר לביתו מבית החולים".

קראו את פרק ק' בתהילים, פרק ההודיה, על הנס הגלוי:

(א) מִזְמוֹר לְתוֹדָה: הָרִיעוּ לַיהוָה, כָּל-הָאָרֶץ. (ב) עִבְדוּ אֶת-יְהוָה בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו, בִּרְנָנָה. (ג) דְּעוּ כִּי יְהוָה, הוּא אֱלֹהִים: הוּא-עָשָׂנוּ, ולא (וְלוֹ) אֲנַחְנוּ עַמּוֹ, וְצֹאן מַרְעִיתוֹ. (ד) בֹּאוּ שְׁעָרָיו, בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה; הוֹדוּ-לוֹ, בָּרְכוּ שְׁמוֹ. (ה) כִּי-טוֹב יְהוָה, לְעוֹלָם חַסְדּוֹ; וְעַד-דֹּר וָדֹר, אֱמוּנָתוֹ.

הקדוש ברוך הוא אוהב לתת למי שיודע לומר תודה רבה על פרט. 6 דקות מחזקות עם הרב ברוך רוזנבלום:

תגיות:גן ילדיםנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה