חדשות בארץ

סערת צחוק ברשת: "בנט הציל תוכי"

ידיעה ששודרה בערוץ קשת 12, על תוכי שנכנס לביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה וניצל על ידו, גררה מתקפת לעג נגד בנט והסיקור האוהד לו הוא זוכה באמצעי התקשורת בישראל: "זה מביך"

  • ה' אב התשפ"א
(צילום מסך, ערוץ קשת 12)(צילום מסך, ערוץ קשת 12)
אא

ידיעה ששודרה אמש (שלישי) בערוץ קשת 12 תחת הכותרת "בנט הציל תוכי" הובילה לסערת צחוק ברשת, מצד גולשים ופוליטיקאים מהצד הימני של המפה הפוליטית.

נדב בורשטיין, בתוכניתו "חי בלילה", פתח את הידיעה בהכרזה כי "ראש הממשלה הציל תוכי". לדבריו, התוכי "הצליח לעקוף את כל מעגלי ההאבטחה" ולהיכנס לביתו של בנט ברעננה. פקחים של העירייה הוזעקו לבית כדי לסייע לתוכי שנקלע למצוקה. התוכי, כך דווח, נפצע באחת מרגליו ופונה מהמקום במצב בינוני ויציב.

התגובות ברשת לידיעה המוזרה לא איחרו לבוא. הן נעו בין לגלוג על ראש הממשלה ללעג מעורב בזעם כלפי התקשורת, על מה שנתפס כידיעה נוספת בשרשרת הסיקור האוהד לממשלה החדשה.

יבגני זרובינסקי, אחד ממגיבי הרשת הבולטים, פתח את הגל הלעגני כשצירף צילום מסך של התוכי מהידיעה וכתב "זה השיא". בהמשך הוסיף כי "מלשכת בנט נמסר: 'התוכי הדליף'".

אחד הגולשים הגיב לציוץ של זרובינסקי בתהייה אירונית שכוונה כלפי הפרגון התקשורתי לבנט: "תוך חודש מבזבזים אפילו את הסיפור עם התוכי? מה יישאר לחודש הבא?". גולשת אחרת הגיבה: "עכשיו בחנויות במהדורה מוגבלת – 'איך מצילים תוכי?' מאת נפתלי בנט", בפרפרזה לעגנית על שם ספרו של בנט "איך לנצח מגפה".

איש התקשורת הימני, ינון מגל, התייחס לידיעה בהומור לגלגני שכוון כלפי בנט וכלי התקשורת. "מחר במהדורה המרכזית: ריאיון בלעדי עם התוכי", צייץ בטוויטר. אחר כך הוסיף: "עכשיו אני מבין למה בנט חזר 70 פעם על המילים 'חבר הכנסת ביבי נתניהו'. כך הוא מלמד את התוכי". בהמשך כתב: "ידיעות אחרונות: התוכי מאושר".

גם במערכת הפוליטית הגיבו לסיקור הבלעדי מביתו של בנט. ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, צירף את תמונת התוכי וכתב: "הישג ראשון לממשלה". בחשבון הטוויטר של הליכוד לעגו: "בהתאמה לראשות הממשלה – התוכי מקבל יותר מבנט". בציוץ נוסף מטעם המפלגה נכתב "התוכי כבר למד לשקר".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, לעג לבנט ותקף את התקשורת: "אל תזלזלו בנפתלי בנט. בחודש אחד הוא הציל את הכיסא שלו, של איילת, ותוכי. אבל ההישג המשמעותי שלו הוא השינוי שעברו בזכותו ערוצי החדשות: מאינסוף ידיעות נגד ביבי, שרה וכל מה שמריח ימין, הם עברו במהירות לחיבוקי שופרות מביכים. 'בנט מבסוט, מחייך, ענייני', ועכשיו גם 'הציל תוכי'. פראבדה למופת".

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מתחה ביקורת חריפה על התקשורת: "אי אפשר לקרוא לזה סיקור אוהד", אמרה בריאיון לרדיו 103FM. "זה גרוטסקי, זה מביך. זה משהו שאפילו בצפון קוריאה היו מנסים לטשטש קצת. השאלה היא כמה אנשים מתחילים להבין שהינדסו להם תודעה במשך שנים".

תגיות:נפתלי בנטהתקשורת הישראלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה