חדשות יהדות

הגר"ג אדלשטיין על ביטול הסבסוד לאברכים: "להתחזק בתורה"

"אם יתחזקו בתורה - לא יהיו גזירות", קבע ראש ישיבת פוניבז, הגר"ג אדלשטיין, והורה לעוסקי התורה להרבות בעסק התורה, וכן לעובדים לפרנסתם - לקבוע עיתים לתורה

  • ה' אב התשפ"א
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הגאון רבי גרשון אדלשטיין ראש ישיבת פוניבז', התייחס אמש (שלישי) בשיעורו השבועי לגזירות החדשות של שר האוצר אביגדור ליברמן נגד הציבור החרדי.

"לדאבוננו יש אנשי ציבור שיש להם כוונה לגזור גזירות כלכליות על עוסקי התורה, יש כאלה שלא מבינים שזכות התורה מגן על כל כלל ישראל, הם לא מבינים את זה, ורוצים לגזור גזירות כלכליות, שלא יוכלו ללמוד, שילכו לעבוד", אמר ראש הישיבה.

"אבל הכל בידי שמים, והכל תלוי בזכויות. אם עוסקי התורה יעסקו בתורה כדין כמו הלכות תלמוד תורה, והגית בו יומם ולילה, כל אחד לפי כוחו, פחות או יותר, וגם מי שעוסק בפרנסה - יעסוק בתורה כמה שהוא יכול", מבהיר ראש הישיבה כי על לומדי התורה להרבות בעסק בלימוד התורה.

להלכות תלמוד תורה, לחצו כאן

מה השכר על שליחת ילד לתלמוד תורה?

הרב אדלשטיין התייחס לכוחותיו של כל אחד ואחד: "כל אחד לפי האפשרויות שלו, כפי כוחו, לא יותר מכוחו, אין חיוב יותר, יותר מכוחו אסור, רק כפי כוחו, אבל כהלכות תלמוד תורה לעסוק בתורה כפי כוחו, אם היו עוסקים, כלל ישראל, הציבור, אלו שעוסקים בתורה, אם יעסקו בתורה כדין כהלכות תלמוד תורה – לא היה שייך גזירות! כי הבא ליטהר מסייעין אותו, ויש סייעתא דשמיא שאין גזירות, ודאי שלא יהיו גזירות.

"לכן, אם אנחנו רוצים למנוע את הגזירות על עוסקי התורה, הדבר היחיד, העצה, צריכים את הזכויות שיהיה חיזוק בעסק התורה", קובע ראש הישיבה      .

מה קורה כשיהודי לומד תורה? הרב זמיר כהן ב-4 דקות שאתם חייבים לעצמכם:

 

כשליברמן ציטט את הרמב"ם, מה הוא פספס? הרב זמיר כהן בהסבר חזק ומרגש:

 

תשובתו המפתיעה של ה’בבא סאלי’ לכוחות הביטחון

תגיות:תורהגזירותהרב גרשון אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה