חדשות בריאות

פרופ’ סלמאן זרקא ימונה לפרויקטור הקורונה

שר הבריאות ניצן הורוביץ החליט למנות את מנכ"ל המרכז הרפואי בצפת, פרופ' סלמאן זרקא, לפרויקטור הקורונה במקומו של פרופ' נחמן אש

פרופ’ זרקא (צילום: David Cohen/Flash90)פרופ’ זרקא (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע היום (רביעי) כי החליט למנות את פרופ' סלמאן זרקא לפרויקטור הקורונה ("מגן ישראל"), במקומו של פרופ' נחמן אש שמונה למנכ"ל משרד הבריאות. ההחלטה התקבלה בתיאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט.

פרופ' זרקא, המשמש מנכ"ל המרכז הרפואי זיו בצפת בשבע השנים האחרונות וחבר קבינט המומחים של "מגן ישראל", הוא בוגר בית הספר לרפואה של הטכניון בחיפה. הוא משמש כפרופסור חבר קליני בפקולטה לרפואה בצפת של אוניברסיטת בר אילן, ומרצה בכיר בפקולטה למדעי החברה והבריאות ובחוג לרפואה צבאית באוניברסיטה העברית.

זרקא הינו בעל תואר שני באפידימיולוגיה ובריאות הציבור מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובוגר המכללה לביטחון לאומי. הוא מחזיק בשתי התמחויות – בבריאות הציבור ובמנהל ציבורי.

בעבר כיהן פרופ' זרקא כמפקד המרכז לשירותי הרפואה של צה"ל וכראש מחלקת הבריאות בחיל הרפואה. הוא הקים ופיקד על בית חולים צבאי בגבול סוריה, במהלך מבצע הומניטרי מיוחד שביצעה ישראל.

זרקא, אלוף משנה במילואים, בן העדה הדרוזית, נבחר להשיא משואה ביום העצמאות ה-71, על פעילותו המייצגת את מחויבותה של מדינת ישראל לערכי היסוד של כבוד האדם וקדושת החיים, ואת מסירותם יוצאת הדופן של אנשי הצוות הרפואי בבתי החולים הציבוריים בישראל.

שר הבריאות מסר: "השבועות האחרונים מלמדים כי אתגר הקורונה ילווה אותנו עוד תקופה ארוכה, ועבודת 'מגן ישראל' הכרחית לשמירה על בריאות הציבור. אין לי ספק שהניסיון הרב והכישורים שמביא איתו פרופ' זרקא יהיו נכס גדול עבורנו במשרד הבריאות ועבור אזרחי ישראל כולם. יחד עם מנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש, וכל גורמי המקצוע במשרד הבריאות, נמשיך להוביל מדיניות מקצועית, שקולה ועניינית, כשלנגד עינינו האינטרס הציבורי והבריאות של כל אחת ואחד מאזרחי ישראל".

פרופ' אש הוסיף: "פרופ' זרקא הוא בחירה טבעית לתפקיד פרויקטור הקורונה בתקופה בה אנו מתמודדים עם נתוני התחלואה העולים. פרופ' זרקא הוביל את המענה למגפת הקורונה מיומה הראשון בבית החולים אותו ניהל, היה חבר בקבינט המומחים של 'מגן ישראל' והיה מעורב רבות בהתמודדות עם הקורונה במגזר הערבי. אני מאחל לו הצלחה רבה בתפקידו החדש, ובטוח שנפעל בשיתוף פעולה מלא".

פרופ' זרקא הודה להורוביץ, לאש ולבנט על האמון: "אפעל בשותפות מלאה עם אנשי המקצוע והדרג הפוליטי בצורה מקצועית ונחושה, וכשערכי מקצוע הרפואה לנגד עיני. מגפת הקורונה היא לא רק עניין בריאותי, מדובר בסוגיה מורכבת הנוגעת לביטחון הלאומי של מדינת ישראל. עלינו לקחת בחשבון את כלל השיקולים וההשלכות הרחבות בהתמודדות עם הנגיף. אני מודה לפרופ' גמזו ולפרופ' אש על עשייתם המשמעותית כפרויקטורים. אמשיך את העשייה החשובה בצורה עניינית ומקצועית".

תגיות:נגיף הקורונהפרופ' סלמאן זרקא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה