ונשמרתם

שווה את זה? חשבו שוב: זה מה שקורה בגופכם שעה אחרי ששתיתם משקה מוגז

אתם מוזמנים לצלול איתנו למסע פנימי מרתק, שילמד אתכם מה קורה בגופכם מרגע ששתיתם משקה מוגז או 'קל' (שהוא הכל חוץ מלהיות קל, אגב), ועד לרגע שבו תופעות כמו סחרחורת, לחץ דם, שינויים במצב הרוח ועוד - הם כבר לא שמות זרים לכם

אא

כולנו מודעים לסכנות הכרוכות בשתיית משקאות מתוקים ומוגזים, אך כמה מאיתנו באמת מבינים לעומק מה זה עושה לנו בשעה הראשונה? אתם מוזמנים לצלול איתנו למסע פנימי מרתק, שילמד אתכם מה קורה בגופכם מרגע ששתיתם משקה מוגז או 'קל' (שהוא הכל חוץ מלהיות קל, אגב), ועד לרגע שבו תופעות כמו סחרחורת, לחץ דם, שינויים במצב הרוח ועוד - הם כבר לא שמות זרים לכם. 

בעשרים הדקות הראשונות מרגע ששתיתם את המשקה המוגז/מתוק/קל - רמות הסוכר בדם עלו בצורה כה מהירה ודרסטית, שהן משחררות במהירות את האינסולין. הכבד שלכם, שמנסה להתגבר על רמות מטורפות של אינסולין בגוף, מתחיל להפוך את עודפי הסוכר לשומנים שאותם הוא מאחסן באיברי גופכם השונים. 

אם מדובר במשקה שמכיל בתוכו קפאין, סביר להניח שתרגישו כיצד האישונים שלכם מתרחבים, לחץ הדם שלכם עולה והכבד ממשיך לפעול ומשליך כמויות סוכר לא הגיונות לתוך מחזור הדם שלכם. 

כעבור חצי שעה, הגוף שייצר כמות אדירה של דופמין בזמן הזה - שולח לכם אותות שאומרים כי אתם חווים 'עונג עילאי', אבל את אותה תחושה הגוף משדר כשאדם לא עלינו צורך סמים קשים כמו הירואין. 

כעבור חצי שעה נוספת, הגוף מגיע למצב של אובר-סוכר שמביא אותו באחת לאפיסת כוחות. אתם תרגישו את זה בצורה של עייפות ותשישות, בלבול מנטלי, עצבנות וחוסר סובלנות ועוד. 

אם תעשו ניסוי ותקחו את כמות הסוכר שנמצאת במשקה מוגז או קל ותמהלו אותה במים, אתם לא תהיו מסוגלים לשתות את זה כמו שזה. בלוטות הטעם שלכם ירגישו חלחלה, ואתם תזרקו את זה מיד לפח. אז מה גורם לכם להתענג על המשקאות הללו? פשוט מאוד: יתר החומרים שמוכנסים אליהם, שכל אחד בתפקידו מטשטש את המתיקות של המשקה. 

אחד החומרים הללו הוא חומצה זרחתית, שלא רק שמגישה לכם את כמויות הסוכר הלא הגיוניות כמו מעדן על הלשון, אלא אף מונעת מהגוף שלכם להגיב מיד על עומס המתיקות שהוא מרגיש. שמה של החומצה הזרחתית נקשר במספר מחקרים למחלות כרוניות של הכליות לרבות אבנים בכליות, וכן לאוסטאופורוזיס. 

נסכם במילה אחת: שומר נפשו ירחק. 

תגיות:משקהסכנהמוגז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה