חדשות בארץ

לאחר שתי בדיקות נוספות: לפיד שוחרר מבידוד

לאחר שתי בדיקות קורונה נוספות שנערכו ליועצת של שר החוץ יאיר לפיד, התברר כי היא שלילית לנגיף. בעקבות זאת, אישר משרד הבריאות ללפיד לצאת מהבידוד. בקואליציה לוחצים על מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, לאפשר לחבר הכנסת ולדימיר בליאק, שנדבק בקורונה, להגיע להצבעות בכנסת

לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר החוץ יאיר לפיד, שנכנס אתמול (שלישי) לבידוד, קיבל אישור ממשרד הבריאות לצאת ממנו.

לפיד ואנשי צוותו הכניסו את עצמם לבידוד לאחר שאחת היועצות שלו, שהייתה עמו בטיסה חזרה מבריסל, קיבלה תשובה חיובית לקורונה. מלשכתו נמסר בצהריים, כי "לאחר שאתמול יועצת שר החוץ קיבלה תשובה חיובית גבולית על בדיקת הקורונה בנתב"ג, נערך היום בירור מעמיק של משרד הבריאות".

"יועצת השר עברה שתי בדיקות נוספות, כולל על ידי משרד הבריאות, ובהן קיבלה תשובה שלילית לקורונה. בעקבות כך, הודיע משרד הבריאות לשר החוץ לפיד, ליועצת השר ולצוות השר שהם לא נדרשים בבידוד החל מרגע זה".

מוקדם יותר עדכן חבר הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד את קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, כי נמצא חיובי לקורונה. בליאק שהה בימים האחרונים בכנסת, ובפעם האחרונה היה בה שלשום.

בהודעה שהוציא קצין הכנסת, נכתב כי כל מי שהיה במגע קרוב עם בליאק או בקרבתו ועבר חיסון אינו מחויב בבידוד, אך על פי משרד הבריאות מומלץ לבצע בדיקת קורונה לאחר 72 שעות. לעומת זאת, מי שאינו מחוסן ובא במגע אישי עמו – מתבקש להישאר בביתו ולא להגיע לעבודה עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות. כמו במקרים קודמים, גם הפעם תיערך בדיקה וחקירה אפידמיולוגית בשיתוף גורמי המקצוע במשרד הבריאות.

הידבקותו של בליאק בנגיף יוצרת בעיה לקואליציה, שרוצה להעביר במליאת הכנסת את התיקון לחוק יסוד הממשלה. על פי דיווחים שונים, בקואליציה מפעילים לחץ על מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, כדי לשכנעו לאפשר לבליאק להגיע להצבעה. לשם העברת התיקון לחוק נדרשת תמיכה של 61 חברי כנסת.

בליאק הגיב בטוויטר: "לא סביר למנוע מחבר הכנסת להצביע במליאה, גם אם הוא מאומת קורונה. חד וחלק. לעולם לא אעבור על ההנחיות, אך אני מצפה ממשרד הבריאות להציע פתרון סביר שיאפשר לי לממש את זכותי הדמוקרטית".

משוכה משברית נוספת בפני הקואליציה התגלעה בשעות האחרונות, לאחר שהתברר כי רע"מ תתנגד לחוק של חברת הכנסת שרן השכל (תקווה חדשה), העוסק באי הפללתם של משתמשי קנאביס, וזאת מטעמים דתיים. בקואליציה החלו במגעים קדחתניים עם הרשימה המשותפת כדי להשיג רוב בהצבעה.

באתר ערוץ 7 דווח, כי בישיבת הנהלת הקואליציה פרצה סערה בעקבות סירובה של השכל לדחות את העלאת החוק להצבעה. יו"ר הקואליציה עידית סילמן זעמה ואמרה כי אינה מוכנה להעלות חוק שעלול ליפול: "יש גבול לכמות העיזים שאפשר לבלוע, דברים יתפרקו אם לא נדע לגשר".

תגיות:יאיר לפידנגיף הקורונהולדימיר בליאק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה