חדשות בארץ

מבוכה לקואליציה: עבאס התנגד – ההצבעה על החוק נדחתה

התנגדותה של רע"מ לחוק המכונה "חוק הקנאביס" אילצה את הקואליציה למשוך אותו מסדר היום של הכנסת לאחר שלא נמצא לו רוב, ולדחות אותו בשבועיים לפחות. חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד: "מנסור עבאס ורע"מ מנהלים את המדינה"

עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הקואליציה נאלצה הערב (רביעי) לדחות בשבועיים לפחות את ההצבעה על הצעת החוק המכונה "חוק הקנאביס", לאחר שבשל התנגדותה של רע"מ לא היה רוב להעברתה.

במהלך היום עשו בקואליציה מאמצים להשיג רוב לחוק של חברת הכנסת שרן השכל (תקווה חדשה), העוסק באי הפללתם של משתמשי קנאביס. לאחר שברע"מ הבהירו כי יתנגדו לו מטעמים דתיים, התקיימו מגעים קדחתניים עם הרשימה המשותפת כדי להשיג רוב בהצבעה, אולם אלו לא הבשילו.

באתר ערוץ 7 דווח, כי בישיבת הנהלת הקואליציה פרצה סערה בעקבות סירובה של השכל לדחות את העלאת החוק להצבעה. יו"ר הקואליציה עידית סילמן זעמה ואמרה כי אינה מוכנה להעלות חוק שעלול ליפול: "יש גבול לכמות העיזים שאפשר לבלוע, דברים יתפרקו אם לא נדע לגשר".

יו"ר רע"מ מנסור עבאס הביע מעל הדוכן את התנגדותו לחוק, אולם הוסיף: "אנחנו בקואליציה למרות חילוקי הדעות מנסים להתדיין ולקדם את הדברים בהסכמה, אז תלמדו מאיתנו. אין ספק שמבחינתנו החוק הזה מנוגד לערכי הדת וקנאביס נחשב לסם, אבל מצד שני אנחנו רוצים לבחון את ההשלכות של החוק על החברה עצמה. לכן ביקשתי מחברת הכנסת השכל שניקח זמן כדי שנוכל להגיע להסכמה". בלית ברירה אחרת, נענתה השכל לבסוף לבקשה.

חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) הגיב בטוויטר על כישלון הקואליציה וכתב כי "גם היום הוכח באופן מוחלט: מנסור עבאס ורע"מ מנהלים את המדינה". בהמשך הוסיף, בהתייחסו לעבאס: "צריך להתנחם בכך שיש לנו ראש ממשלה עם אמונה דתית חזקה, עם דרך אידיאולוגית ברורה, והוא אפילו ד"ר – לרפואת שיניים".

תגיות:שרן השכלמיקי זוהרמנסור עבאסמליאת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה