חדשות בארץ

מפלה לקואליציה: היו"ר לוי טעה בהצבעה – חוק הדיינים נפל

ההצבעה על החוק בקריאה שלישית הסתיימה בשוויון 51, לאחר שהיו"ר מיקי לוי טעה והצביע נגד. לאחר הפסקה לצורך קבלת ייעוץ משפטי, הודיע לוי כי לא ניתן לשנות את הצבעתו השגויה. חבר הכנסת מיקי זוהר: "עוד כישלון מהדהד לקואליציה הרעה הזו"

יו"ר הכנסת מיקי לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יו"ר הכנסת מיקי לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:58)

דרמה במליאה: חוק הדיינים נפל הבוקר (חמישי) בהצבעה בקריאה שלישית. בתום דיון לילי ממושך ולאחר שנדחו כל ההסתייגויות לחוק שהגישה האופוזיציה, בהצבעה האלקטרונית בקריאה שלישית נרשם שוויון 51 בין התומכים והמתנגדים.

יו"ר הכנסת מיקי לוי הודיע מיד כי התבלבל והצביע בטעות נגד החוק. לאחר דקות ארוכות של מהומה, הוא הוציא את המליאה להפסקה כדי לקבל ייעוץ משפטי. עם חזרת הישיבה, הודיע היו"ר: "לאור העובדה שלא ניתן לשנות את ההצבעה, ההצבעה שלי, ולא היה רוב בהצבעה בקריאה שלישית – החוק לא עבר. הייעוץ המשפטי יבחן את השלכות התוצאה של 51-51, כרגע החוק לא עבר".

באופוזיציה חגגו את כשלונה של הקואליציה. יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, יריב לוין, מסר: "אחרי שעות של דיונים, הצלחנו הבוקר להפיל את חוק הדיינים המעוות את הרכב הוועדה למינוי דיינים בגלל צרכים פוליטיים של הקואליציה. ההישג שלנו חסר תקדים. חודש בלבד עבר מאז הוקמה ממשלת ההונאה, ופעם אחר פעם אנחנו מצליחים להפיל הצעות חוק של הממשלה. נמשיך לפעול בכל הכוח נגד הממשלה הרעה הזו, עד שנפיל אותה".

חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) אמר: "כמו שידענו לעבוד בקואליציה, ברוך השם אנחנו יודעים לעבוד גם באופוזיציה. גם היום, עוד כישלון מהדהד לקואליציה הרעה הזו". חברו לסיעה, חבר הכנסת שלמה קרעי, כתב: "מי שלא מבין למה הפיליבסטרים שלנו חשובים, קיבל היום אינספור דוגמאות. אנחנו מתישים את הקואליציה הרעה הזו והם יפסידו עוד ועוד עד שיפלו בעזרת השם. אין פשרות".

יו"ר יהדות התורה, משה גפני, אמר: "ממשלה שקמה במרמה וחותמת על הסכמים קואליציונים שאין להם חלק ונחלה באלוקי ישראל, אין להם סיעתא דשמיא. כך במאבק בנגיף הקורונה וכך עכשיו בחוק הדיינים שנפל. אין סיעתא דשמיא – זו התוצאה".

יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר: "כשהולכים רק עם האמת ועושים את מירב ההשתדלות – הקב"ה מסייע מלמעלה. בבוקר הזה אני פונה לחברי הממשלה הדורסנית והמנותקת: מה עוד צריך לקרות כדי שתבינו שיש בורא עולם שמנהל את העניינים והוא מתערב בעצמו כדי לסכל את החוקים הפוגעניים שלכם? נמשיך להיאבק בכם בכל הכוח כדי להחזיר את המדינה למסלול הנכון".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', שיבח את החלטתו של לוי ובירך על נפילת החוק: "החלטה נכונה של יו"ר הכנסת שלא לשנות את התקדימים ולא לאשר לעצמו לשנות הצבעה על חוק הדיינים לאחר פרסום התוצאה. זה היה רע מאוד אם הוא היה מקבל החלטה אחרת ביחס להצבעתו עצמו. שמירה על כללי המשחק היא חיונית לדמוקרטיה הישראלית. החוק הרע הזה נפל וטוב שכך".

נפילת התיקון לחוק הדיינים מהווה מבוכה נוספת בשרשרת עבור הקואליציה, שתצטרך לעבור מחדש את התהליך הארוך של החקיקה. אתמול היא נאלצה לדחות את העלאתו להצבעה של התיקון לחוק יסוד הממשלה, שמצריך תמיכה של 61 חברי כנסת, וזאת בשל היעדרותו של חבר הכנסת ולדימיר בליאק (יש עתיד) שנדבק בקורונה. בנוסף, נדחתה לפחות בשבועיים ההצבעה על הצעת החוק של חברת הכנסת שרן השכל (תקווה חדשה), העוסקת באי הפללתם של משתמשי קנאביס, וזאת בשל התנגדותה של רע"מ לחוק מטעמים דתיים. כזכור, בשבוע שעבר כשלה הקואליציה בניסיון להאריך את חוק האזרחות. ההצבעה הסתיימה בשוויון 59, לאחר שחבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה הצביע עם האופוזיציה נגד החוק.

תגיות:חוק הדייניםמליאת הכנסתמיקי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה