חדשות בארץ

פורעים ערבים תקפו את כתב ערוץ 20: "איך העולם שותק?"

רעייתו של כתב ערוץ 20 אברהם בלוך, שהותקף בחודש שעבר על ידי פורעים בשער שכם במהלך עבודתו העיתונאית, סיפרה על מצבו הרפואי ומתחה ביקורת על שהתקיפה אינה זוכה כמעט לסיקור ולהתייחסות: "הייתכן ששר התקשורת שותק? גם לא יכול להיות שהשר לביטחון הפנים בלע את לשונו"

  • ו' אב התשפ"א
בלוך בשידור משער שכם (צילום מסך, ערוץ 20)בלוך בשידור משער שכם (צילום מסך, ערוץ 20)
אא

כתב ערוץ 20, אברהם בלוך, הותקף בחודש שעבר על ידי פורעים ערבים בשער שכם בעת שדיווח מהמקום במסגרת עבודתו העיתונאית. בעקבות התקיפה, הוא סובל מפריצת דיסק ומחשש לשבר באחת החוליות. הוא שוהה מאז בביתו, סובל מכאבים ואינו יכול לשוב לעבודה.

האירוע החמור התרחש ב-10 ביוני. בלוך התמקם עם צלם ערוץ 20 סמוך לשער שכם. המצלמה תיעדה בשידור חי חלקים מהתקיפה של הצוות. פורעים שהתגודדו סביב בלוך והצלם קיללו אותם, ירקו עליהם ודחפו אותם. כיפתו של בלוך הושלכה מראשו, ובעקבות המכות שספג הוא נפל על גבו. כוחות משטרה ומג"ב שנכחו במקום עצרו את המעורבים בתקיפה והעבירו אותם לחקירה. בהמשך שוחררו התוקפים מהמעצר, ועד כה טרם הוגשו נגדם כתבי אישום.

רעייתו של בלוך, ספיר, העלתה היום (חמישי) פוסט לפייסבוק בו סיפרה על מצבו ומתחה ביקורת על כך שהתקיפה אינה זוכה כמעט לסיקור ולהתייחסות.

"היה לי קשה להודות בזה עד עכשיו, אבל האיש שלי פצוע", פתחה בלוך. "כבר חודש שהוא שוכב, כאוב, כעוס ובעיקר ללא מעש. והאמת? זה קצת מוזר, לא טבעי לו לא לעשות מאומה".

"לבי נכמר כאשר אני רואה את האדם, שעליו אני מסתכלת ככל יכול, שוהה בעולם בלי כמעט יכולת לזוז. הפציעה הפכה להיות מנת חלקו של אברהם, אבל מלבד שפגעה בו, פגעה היא גם בי".

"ואם נחזור שוב ליום הפציעה, נבחין בכך שכל חטאו של אברהם חי היה שהוא עיתונאי, כזה שחובש כיפה. זה מתסכל ומסעיר, אבל בעיקר חורה לי שכמעט ואין סיקור על הפגיעה. לאברהם לא מעט חברים עיתונאים גם כן, אשר שואלים בשלומו ואפילו מתעניינים, אבל בשורה התחתונה לא נותנים יד לסיקור הפגיעה בו בזמן שאני משוכנעת שלחלופין הוא היה נלחם כנגד כל פגיעה בהם".

"ומה ההשלכות לכך, אתם שואלים? בהיעדר סיקור על הפציעה, המשטרה נחה על זרי הדפנה ולא בהכרח מטפלת בתיק כפי שצריך. עברנו למעלה מחודש מאז הפגיעה, ואפילו הנחמה המעטה בהגשת כתב אישום נגד הפורעים לא התקיימה".

"ואני תוהה, הייתכן ששר התקשורת שותק? גם לא יכול להיות שהשר לביטחון הפנים בלע את לשונו".

"לא הוגש כתב אישום נגד העצורים שתקפו אותו נכון לרגע כתיבת שורות אלו, ויתירה מכך הם שוחררו למרות שהכל היה מתועד. אז איך, תגידו לי? איך כל זה, והעולם עוד שותק?", סיכמה בלוך את הפוסט.

תגיות:שער שכםערביםהתפרעויותהתקשורת הישראלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה