חדשות יהדות

שריפת גופות ופיזור האפר: קיבוץ בצפון מציע מערכי קבורה אלטרנטיביים לחבריו

מזעזע: קיבוץ מעגן מיכאל הנמצא ליד זכרון יעקב יצא בהודעה רשמית כי מעתה יוכלו חברי הקיבוץ להחליט על אופן קבורתם. האפשרויות - שריפת הגופה ופיזור האפר ברחבי הקיבוץ

  • ט' אב התשפ"א
אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

קיבוץ מעגן מיכאל, הנמצא ליד זכרון יעקב, עדכן את חבריו בהודעה כי מעתה יונהגו טקסי קבורה אלטרנטיביים בכמה אפשרויות מזעזעות, כגון: שריפת הגופה ופיזור האפר ברחבי הקיבוץ, כך דווח ביום שישי ב"מחדש".

קיבוץ מעגן מיכאל הינו קיבוץ מהזרם של התנועה הקיבוצית ששייך למועצה האזורית חוף הכרמל. הנהלת הקיבוץ התנגדה בעבר להקמת בית כנסת ביישוב, ובמקום – הקימה מבנה שנקרא "בית התכנסות", משום שסירבה לקרוא לו בשמו המקורי.

בימים האחרונים קיבלה ההנהלה החלטה רשמית לאשר קבורה בקיבוץ בניגוד להלכה היהודית. עד כה, היו ארגונים חילוניים שקיימו טקסים דומים, אך לראשונה שיטת הקבורה האלטרנטיבית אושרה באופן רשמי מטעם קיבוץ.

בהודעה שקיבלו התושבים נכתב כי "לאור פניות של חברים, ברצוננו להבהיר את הנוהל לגבי בחירת חבר קיבוץ בשריפת גופתו לאחר מותו", נכתב. "המשפחה תלווה על ידי צוות אבלות. טקס הפרידה והשבעה יערכו כמו בקבורה רגילה, לפי רצון המשפחה".

החברים קיבלו גם מספר אופציות לשמר את האפר לאחר הפטירה, במידה ויבחרו בשריפת גופה: "פיזור האפר בטבע במקום שהנפטר אהב" או עציץ אפר לשתילה והנצחה, שמירת האפר בכד מעוצב במיקום על פי בחירת המשפחה או בקשת החבר שנפטר".

החברים אף קיבלו אפשרות נוספת: "כד מעוצב ימומן על ידי המשפחה. בבית הקברות שמורה חלקה ייעודית להטמנת האפר ולהקמת מצבה קטנה עם כיתוב לבחירת המשפחה. המצבות יהיו זהות פרט לכיתוב". כמו כן, ניתן יהיה לחלוק את הקבר עם קרוב משפחה אחר שנפטר.

בקיבוץ ציינו כי הם ממליצים למי שרוצה שגופתו תישרף ליידע את בני משפחתו, לכתוב את הבקשה בפירוט ולהעבירה להנהלה. "הקיבוץ יפעל על פי בקשת החבר".

תגיות:נפטרקבורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה