חדשות בארץ

לפיד: לדחות את פינוי ח’אן אל אחמר

במכתב למזכיר הממשלה ביקש שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, לדחות את פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי ח'אן אל-אחמר ולבחון את השלכותיו המדיניות של המהלך. בתשובה לעתירה לבג"ץ, ביקשה המדינה מבית המשפט ארכה של חודשיים נוספים ביישום הפינוי

ח’אן אל-אחמר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ח’אן אל-אחמר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 23:11)

ממשלת בנט-לפיד מבקשת לדחות את פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי ח'אן אל-אחמר, הנמצא בסמיכות ליישוב כפר אדומים. כך עולה ממכתב ששלח היום (ראשון) שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, למזכיר הממשלה שלום שלמה. ביום חמישי האחרון ביקשה המדינה מבג"ץ דחייה של חודשיים ביישום הפינוי. הבקשה הוגשה בתשובה לעתירה של תנועת רגבים.

כזכור, בספטמבר 2018, לאחר כעשור של סחבת משפטית, התיר בג"ץ למדינה לממש את צווי הפינוי וההריסה שהוצאו בשנת 2009 למאחז הבלתי חוקי. אלא שהממשלות בראשות נתניהו החליטו לדחות את הפינוי.

במכתב למזכיר הממשלה, שנחשף לראשונה על ידי דפנה ליאל בחדשות 12, כתב לפיד כי "בשנת 2018 אישר בית המשפט העליון להרוס ולפנות את המאחז, אולם בשל שיקולים מדיניים כאלו ואחרים, שהתקבלו על ידי הממשלות הקודמות – לא פונה המאחז עד עצם היום הזה".

"פינוי המתחם טומן בחובו אתגרים כבדי משקל, הן ברמה הפנים-מדינית והן ברמה הבין-לאומית, ועל כן עלול להוביל להשלכות מדיניות רבות", הוסיף לפיד. "נוכח זאת שהממשלה החדשה הוקמה זה עתה, ועל כן טרם הספיקה לבחון את הנושא לעומקו באופן עצמאי ובלתי תלוי במסקנותיה של הממשלה הקודמת, ובשים לב שמדובר בסוגיה רגישה במיוחד כפי שתואר לעיל, אני מבקש לבחון את התנאים הדרושים לפינוי המאחז ולקיים בחינה משמעותית של כלל ההשלכות החוקיות והבין-לאומיות של המהלך".

בשנים האחרונות תקפו אנשי ישראל ביתנו, ימינה (לגלגוליה הפוליטיים השונים) ותקווה חדשה את ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, על שאינו מפנה את ח'אן אל-אחמר. במערכת הבחירות האחרונה הצהירו ראשי ימינה, נפתלי בנט ואיילת שקד, ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער כי יפעלו לפינוי המאחז.

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה, המתנגד לממשלה, הגיב בעוקצנות על מכתבו של לפיד, שהעתק ממנו נשלח לראש הממשלה בנט: "כאמור 'עשר מעלות ימינה', וסך הכל יפה שלשכת ראש הממשלה החליפי מכבדת את ראש הממשלה בפועל במקום הראשון ברשימת ההעתקים. טוב שיש רצון טוב".

מתנועת רגבים נמסר בתגובה: "אמרתם ממשלת שינוי, לא? בכל הקמפיינים האחרונים שלהם טענו ימינה וראש הממשלה בנט כי צריך להחליף את נתניהו כדי להיאבק בהשתלטות הפלסטינית על שטחי C, לעצור את אובדן אדמות הנגב לפזורה הבדואית, להחזיר את המשילות והביטחון לגליל, לנגב ולערים המעורבות, וכן – גם כדי לפנות את ח'אן אל-אחמר".

"העובדה שראש הממשלה החליפי לפיד טורח להוציא לתקשורת בעיצומו של ט' באב הודעה על הבקשה לדחיית הפינוי, למרות שהפרקליטות שלחה את תשובתה לבג"ץ כבר בשבוע שעבר, מלמדת שלפיד מנסה לעשות כאן ספין פוליטי על חשבון ימינה, וששותפיו של בנט לא מתכוונים לאפשר לו לממש דבר מכל הבטחות הבחירות שלו. לא בנגב, לא בגליל ולא בח'אן אל-אחמר. בנט, זה הזמן להתעשת ולהראות מי עומד בראשות הממשלה. פנה את ח'אן אל-אחמר היום".

תגיות:יאיר לפידעמיחי שיקליח'אן אל-אחמר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה