חדשות בריאות

בנט: "החלטות הממשלה מחייבות, מי שיפר ישלם"

בפתח ישיבת הממשלה, קרא ראש הממשלה נפתלי בנט לציבור להישמע להנחיות הקורונה והצהיר כי הממשלה נערכת לפתיחת שנת הלימודים "בצורה חלקה"

בנט בישיבת הממשלה (צילום: מארק ישראל סלם, פול)בנט בישיבת הממשלה (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

ברקע התפשטותה המחודשת של הקורונה בישראל, הממשלה התכנסה הבוקר (שני) לישיבתה השבועית בטרקלין שאגאל בכנסת, על מנת לאפשר ריחוק חברתי בין השרים. ראש הממשלה נפתלי בנט קרא בפתח הישיבה לציבור לציית להנחיות הממשלה בכל הנוגע להתמודדות עם נגיף הקורונה.

"אני רוצה לומר באופן ברור: החלטות הממשלה הן לא המלצות – הן מחייבות. מי שיפר ישלם", הצהיר בנט. "מסכה במקומות סגורים היא חובה, לא המלצה. החל מיום רביעי – הגעה לאירועים, חתונות, בר מצוות, תתאפשר למחוסנים, למחלימים ולמי שמביא אישור שלילי לקורונה – זו חובה, לא המלצה. שמירה על בידוד – זו חובה, לא המלצה. אלו הן החובות של האזרח, ואנחנו נעמוד עליהן".

"מגפת הדלתא ממשיכה להתפשט במהירות ברחבי העולם", אמר בנט בתחילת דבריו. "זו מוטציה מידבקת הרבה יותר מקודמותיה, העולם הולך ונצבע אדום. מטרתנו כממשלת ישראל היא לשמור על החיים ועל שגרת החיים. הממשלה כבר נוקטת שלל פעולות – הפעולה המרכזית היא הענקת הגנה חזקה ומהודקת, במיוחד לקשישים ולפגיעים בבתי האבות ובבתי החולים הגריאטריים ברחבי הארץ. אנחנו מקיימים גם אספקה רציפה של חיסונים ומגבירים את האכיפה"

ראש הממשלה ציין, כי "יש כרגע למעלה ממיליון ישראלים שיכולים להתחסן ועוד לא התחסנו. מי שלא מתחסן מסכן את עצמו, מסכן את משפחתו, מסכן את חבריו, מסכן את הפרנסה של סביבתו ומסכן את פתיחת שנת הלימודים. לכן אני קורא לכל מיליון האזרחים הללו שעוד לא התחסנו: צאו להתחסן. יש מספיק חיסונים לכולם. צאו היום, זו חובתכם האזרחית. ככה נגן על עצמנו".

בנט הוסיף והדגיש, כי "החיסון גם מועיל בצורה משמעותית לצמצום ההידבקות, וגם בהקלת המחלה למי שבכל זאת נדבק, אבל החיסון לבד לא מספיק. הדבר השני – עטו מסכות במקומות סגורים. תבינו, החיסונים לבד לא מנצחים את הדלתא, מסכות לבד לא מנצחות את הדלתא. מסכות פלוס החיסונים מנצחים את הדלתא".

"הדבר השלישי – המבוגרים שבינינו, שנמצאים בבתיהם, נמצאים שוב במצב פגיע, אז תשמרו עליהם. תשמרו על סבא ועל סבתא. תפגשו אותם, אבל בחוץ באוויר הפתוח, עם מסכות ועם ריחוק חברתי. אם נעשה את הדברים האלה, אנחנו ננצח את מגפת הדלתא".

בסיום דבריו התייחס בנט לפתיחת שנת הלימודים, והצהיר כי הממשלה נערכת לקראתה "עם תוכנית סדורה לתקופה הקרובה, עד לשנת הלימודים. בזמן הקרוב אנחנו נודיע על הכל באופן מסודר, בלי הנחתות של הדקה התשעים, כדי שיהיה לכולם זמן להיערך. המטרה המרכזית שלנו היא לפתוח את שנת הלימודים בצורה חלקה. ההסדר הוא פשוט – האזרחים יקיימו את ההנחיות, ואנחנו כממשלת ישראל נתכנן קדימה ונבצע את הפעולות הנדרשות".

תגיות:נפתלי בנטנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה