מעניין

עדותה המרעישה של ניצולת פיגועי התאומים: "אנשים המשיכו למכור מניות"

ניצולה מפיגועי התאומים פרסמה השבוע סרטון ברשתות החברתיות, שבו היא משחזרת מה אירע במהלך מתקפת הטרור של 11 בספטמבר 2001, כששהתה בקומה ה-84 באחד המגדלים. "אנשים סביבי המשיכו לעבוד כרגיל כאילו כלום לא קרה", היא משחזרת

אא

ניצולה מפיגועי התאומים פרסמה השבוע סרטון ברשתות החברתיות, שבו היא משחזרת מה אירע במהלך מתקפת הטרור של 11 בספטמבר 2001, כששהתה בקומה ה-84 באחד המגדלים. 

ננה - תושבת שכונת הברונקס בניו יורק, הצליחה לגרום לסערה רבתי, כשתיארה מה אירע בקומות שבהן הייתה, הקומות הגבוהות יותר, שעה שהבניין ממולם החל להתמוטט. "אנשים סביבי המשיכו לעבוד כרגיל כאילו כלום לא קרה", היא משחזרת, תוך שהיא מתארת את השגרה של העובדים שעסקו בסחר בניירות ערך. "במקום לקום ולהתחיל לחפש דרך לצאת משם, הם היו אדישים לחלוטין".

ננה הייתה אז בת 21 בלבד, ועבדה בקומה ה-84. "איבדנו 61 קולגות", סיפרה בסרטון והדהימה אלפים. "היו הרבה שניסו לעזור לאנשים ולהראות להם איך לצאת, אבל היו גם הרבה שהמשיכו לעבוד כאילו כלום לא קרה. המשיכו למכור מניות. אני יודעת את זה כי אני הייתי מתווכחת למכירת אגרות חוב. הם עדיין סחרו, ואתם יודעים, לפעמים כסף קודם. אתה לא חושב ישר. הם עמדו וסחרו, ואיבדו את חייהם".

עוד סיפרה ננה, כי כבר 20 שנה, בכל 11 בספטמבר היא לוקחת חופש מהעבודה, חופש מהחיים - כדי להתייחד עם זכר הקורבנות, שאחדים מהם היא הכירה מקרוב. 

"אפילו שאת רוב הגופות לא מצאו בין ההריסות, אנחנו עורכים להם אזכרות בכל שנה ואני לא עובדת ביום הזה", סיפרה במלאת 20 שנה לאסון והוסיפה כי אלו מהקולגות שלה שכן הצליחו לשרוד, היום מסתכלים במבט אחר לגמרי על כסף. "רבים מאיתנו הבינו שהאנשים שנשארו מאחור וסחרו, כסף היה נהדר אז, אתה חושב שזה לא ישפיע עליך. זה בניין ממול הרי, בצד השני. ואז אתה חושב שזה לא יגיע אליך, לא ישפיע אליך. אתה ממשיך לרדוף אחרי הכסף הזה, רודף אחרי התיק מניות הזה ואז החיים שלך, בבום, נגמרים".

בסרטון סיפר ננה כי ברחה מהמגדל כל עוד נפשה בה, מיד כשראתה את הבניין ממול נופל. "הייתי צריכה ללכת במשך שמונה שעות עד שהגעתי הביתה. הייתי מכוסה באבק, באבקה הזו הלבנה, והייתי צריכה ללכת שמונה שעות לברונקס, וכשהגעתי לשם גיליתי שאין קליטה בטלפונים הסלולריים. התקשרתי לכל מי שהכרתי מהטלפון הביתי, כדי להרגיע אותו שאני בסדר. כשהם שמעו את קולי, הם נשברו ובכו".

 ננה סיפרה כי מאז החיים שלה השתנו מן הקצה אל הקצה, ואין יום שהיא לא חיה את החיים בשלמות - גם בלי קשר לכסף. "אל תבינו אותי לא נכון. זה כיף שיש משכורת גבוהה, אבל בסופו של יום - הכסף לא עושה אותך מאושר, אלא מה שאתה מרגיש בפנים. אם אתה מרגיש בטוח, אתה מרגיש טוב. אני יכולה להרוויח 15 דולר לשעה ולחיות חיים מאושרים. אתם מבינים למה אני מתכוונת? מאז אותו יום אני חיה את חיי מתוך התחושה שכסף הוא לא האושר".

תגיות:תאומיםעדותפיגועמרעיש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה