חדשות בריאות

שיא בגל התחלואה: 1,372 נדבקים חדשים ביממה

על פי נתוני משרד הבריאות , שיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-1.86%. מצבם של 62 חולים מוגדר קשה, ביניהם 10 מונשמים

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי אתמול אובחנו 1,372 נשאי קורונה חדשים – שיא יומי בגל התחלואה הנוכחי. שיעור הבדיקות החיוביות המשיך לעלות, ועמד על 1.86% מתוך כ-74 אלף בדיקות שפוענחו.

נכון להבוקר, 7,924 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 126 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים הקשים עומד כעת על 62, ביניהם 10 מונשמים. 15 חולים נמצאים במצב קריטי. ביממה האחרונה נפטר חולה קורונה נוסף, ובכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-6,451.

נתוני מודל הרמזור מלמדים על המשך התפשטותו הגאוגרפית של הנגיף ברחבי הארץ. היישובים בית יצחק-שער חפר, גבעות בר, שבי ציון וניר יפה, וכן רובע מזרח בעיר נתניה ורובע 9 בפתח תקווה, מוגדרים כיישובים אדומים. 17 יישובים, בהם תשע ערים ושמונה רובעים, נמצאים ברשימה הכתומה. 89 יישובים ברחבי הארץ, בהם 36 ערים ו-22 רובעים, מוגדרים כצהובים.

אתמול הגיעו כ-13,000 ישראלים למרכזי החיסון, כ-2,700 מתוכם קיבלו את מנת החיסון הראשונה והשאר התחסנו במנה שנייה. עד כה חוסנו 5,747,027 ישראלים במנת חיסון אחת נגד קורונה, ו-5,245,999 קיבלו את מנת החיסון השנייה.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, חזר אמש על קריאתו לאזרחים שלא לצאת לחו"ל. "התחלואה במדינות רבות בעולם עולה", אמר בתדרוך לתקשורת. "וריאנט הדלתא התפשט בהרבה מאוד מדינות. מי שנוסע לחו"ל מסכן את עצמו ואת משפחתו בהדבקה מיותרת. זה לא הזמן לטוס לחו"ל לטיסות שאינן חיוניות".

פרופ' אש העריך, כי בקצב התחלואה הנוכחי, בעוד כשבועיים יהיו בכל יום כ-2,000 מאומתים חדשים וכ-30 חולים קשים חדשים. הוא הדגיש את חשיבות עטיית המסכות בחללים סגורים כאמצעי למניעת הדבקות: "לצערנו אין הקפדה על כך. האכיפה בנושא הזה תוגבר, אבל החובה הזו קיימת על כל אחד מאיתנו – המסכה מגנה גם על עצמנו וגם על מי שמולנו. חשוב להקפיד על כך, זה סוג של אחריות אישית וחברתית".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה