מעניין

סערה ברוסיה: זוג שרד 10 ימים על עצים - כדי להימלט מדוב טורף

אנטון ונינה בוגדנוב מסיביר - עלו השבוע לכותרות לאחר שנתקעו על עץ גדול בלב היער הגדול בקמצ'טקה, עליו טיפסו כדי להינצל מדוב טורף. השניים נאלצו לבלות על צמרות העצים 10 ימים, לפני שהגיעו בחזרה לרכבם וניצלו

אא

אנטון ונינה בוגדנוב מסיביר - עלו השבוע לכותרות לאחר שנתקעו על עץ גדול בלב היער הגדול בקמצ'טקה, עליו טיפסו כדי להינצל מדוב טורף. מדובר באזור ששורץ בלא פחות מ-23 אלף דובי בר חומים וקטלניים, שידועים כטורף האכזרי ביותר במדינה ואחראיים על מותם של לפחות ארבעה בני אדם אשתקד. 

בני הזוג סיפרו בראיון לתקשורת המקומית כי הם נשארו על העץ במשך עשרה ימים ולילות, בלי לאכול ובלי לשתות, בזמן שהדוב הטורף והמסוכן אורב להם בתחתית העץ. 

"נסענו לנופש במעיינות התרמיים", מספרים בני הזוג. "תכננו להיות שם לילה אחד ולחזור למחרת, אבל אז הרכב שלנו נתקע בשלולית בוץ ענקית, ואנטון לא הצליח להזעיק עזרה", מספרת נינה. 

לדבריה הם נאלצו לישון ביער ברכבם. "למחרת התחלנו לצעוד לכיוון מרכז התיירות באניה, כי קיווינו למצוא שם עזרה. כתבנו על השמשה של הרכב 'עזבנו לכיוון הבסיס, שני אנשים' לפני שיצאנו לדרך".

בני הזוג הספיקו לצעוד כמחצית מהדרך, ואז הבחינו בדוב אימתני וענקי שצועד ממש מאחוריהם. "לא ראינו אותו ישר, הוא היה ממש שקט. בעלי זיהה אותו ראשון ובהתחלה הפחדנו אותו והוא באמת נסוג. ואז הוא חזר והתחיל לרוץ אחרינו", מספרת נינה ומדגישה כי לא הייתה להם ברירה אלא להתחיל לרוץ גם כן. "רצנו כאחוזי אמוק, ממש בכל הכוח. הגענו לנהר, ושם טיפסנו על עץ אבל הדוב לא עזב אותנו. הוא כמעט הרג את בעלי עד שזרקתי אליו את בקבוק המים שלי, ודעתו הוסחה. בזמן הזה אנטון טיפס על העץ וניצל".

בשלב הזה, הדוב ממש לא התכוון לוותר. 

הוא ניסה לטפס על העץ וגם הצליח עד לגובה מסוים, ואז החליטו השניים לזרוק עליו את התרמילים שלהם, שבהם היה גם מזון בשפע. "הוא שמר עלינו מקרוב במשך יומיים, ואכל את כל האוכל שלנו".

הודות לעצים העבותים באזור הזה, בני הזוג הצליחו לשרוד ממש עליהם, מבלי לרדת לאדמה. 

אנטון ונינה עברו מעץ לעץ במשך שישה ימים, עד שהצליחו להגיע אל רכבם התקוע בחזרה. "עברנו משהו כמו 500 מטרים ביום, והתקדמו בכל פעם קצת לפי תורות. כשאני ישנתי על הענפים, אנטון היה שומר וכשהוא ישן, אני שמרתי".

בלילה ה-10 שלהם על העצים, הדוב נעלם. "הוא הלך לחפש אחרי טרף אחר והצלחנו לברוח משם ולהגיע לרכב".

הם הסתתרו ברכב כמה שעות כשהם מפוחדים, רעבים וצמאים עד ששמעו פתאום רעש של רכבים נוספים, מתקרבים למקום. "התחלתי לבכות מאושר כשראיתי עוד אנשים מתקרבים", משחזרת נינה. 

אחד המחלצים סיפר כי מצא את בני הזוג כשהם מותשים לחלוטין ומפוחדים. הם פונו לבית החולים, ושוחררו לאחר זמן מה לביתם. 

הג'יפ של בני הזוג:

 

הכתובת שכתבו בני הזוג על הג'יפ, לפני שהלכו להזעיק עזרה:

בני הזוג בעת ההצלה:

תגיות:עץזוגדובנסטורף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה