חדשות בארץ

ניר אורבך: ימינה תפעל להחרגת הציונות הדתית מביטול סבסוד המעונות

חבר הכנסת מימינה אישר, כי מפלגתו תפעל להחריג אברכים דתיים-לאומיים מתוכניתו של שר האוצר אביגדור ליברמן לביטול סבסוד מעונות היום למשפחות אברכים. חבר הכנסת יעקב אשר: "התורה היא אותה תורה, לומדיה יקרים כולם וילדיהם זכאים לאותן הטבות בדיוק"

אורבך (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אורבך (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת ניר אורבך מימינה אישר היום (שלישי) את הדיווחים, לפיהם במפלגתו פועלים להחריג אברכים דתיים-לאומיים מתוכניתו של שר האוצר אביגדור ליברמן לביטול סבסוד מעונות היום למשפחות אברכים.

בריאיון לאולפן סרוגים, אמר אורבך: "הייתי שמח אם דברים היו נעשים מול ציבורים במדינת ישראל בצורה של הידברות ולא בצורה של הנחתות. ברגע שיש איזה שהוא קיצוץ, אשמח להוציא כמה שיותר אנשים ממנו. אם אפשר להחריג את הציונות הדתית אז נעשה את זה – הציונות הדתית בסופו של דבר זה הציבור ששלח אותי לכנסת, וזה הציבור שאני דואג לו. יחד עם זאת, החרדים הם אחיי, והייתי מאוד שמח אם דברים היו נעשים בהידברות כמו שנעשו בעבר".

בתגובה לדבריו של אורבך, אמר חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה): "כשאנחנו היינו בקואליציה לא חשבנו מעולם לתעדף את לומדי התורה החרדים על פני לומדי התורה מהציונות הדתית. התורה היא אותה תורה, לומדיה יקרים כולם וילדיהם זכאים לאותן הטבות בדיוק. ידידי ניר אורבך, חזור בך מרעיון האפליה. דין ילדי אברכים לומדי תורה עם כיפה סרוגה או שחורה – חד הוא".

חבר הכנסת אוריאל בוסו (ש"ס) תקף: "מדינת ישראל 2021. חבר כנסת חובש כיפה שותף רשמי לגזירות תשפ׳א על עשרות אלפי ילדים. מפרידים בין ילד לילד, בין דם לדם. איך בנט צועק על הדברים מהסוג הזה 'תגידו אתם השתגעתם?'. בושה".

תגיות:אברכיםמעונות יוםימינהניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה