חדשות בארץ

הנשיא הרצוג: "החרם נגד ישראל – סוג חדש של טרור"

בטקס האזכרה הממלכתי לנשיאי וראשי ממשלות ישראל שהלכו לעולמם, תקף הנשיא יצחק הרצוג את החלטת חברת בן אנד ג'ריס להפסיק את מכירת מוצריה ביהודה ושומרון: "עלינו להתנגד לחרם ולטרור הזה מכל סוג שהוא"

הרצוג (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)הרצוג (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

הנשיא יצחק הרצוג התייחס היום (רביעי) להחלטתה של חברת הגלידות העולמית בן אנד ג'ריס להפסיק את מכירת מוצריה ביהודה ושומרון. בטקס האזכרה הממלכתי לנשיאי וראשי ממשלות ישראל שהלכו לעולמם, אמר הרצוג כי "החרם נגד ישראל הוא סוג חדש של טרור, טרור כלכלי, טרור המנסה לפגוע באזרחי ישראל ובכלכלת ישראל".

"אין לי ספק שכל ראשי הממשלה וכל נשיאי ישראל לדורותיהם היו מגיבים בחריפות לקריאות החרם המתועבות נגד ישראל ונגד אזרחי ישראל", הוסיף הרצוג. "עלינו להתנגד לחרם ולטרור הזה מכל סוג שהוא. קמפיין ה-BDS אינו רודף שלום, ומבקש לערער את עצם קיומה של מדינת ישראל. הוא מכוון את חיציו כנגד הכלכלה הישראלית".

כזכור, בן אנד ג'ריס העולמית הודיעה שלשום על החלטתה להפסיק את מכירת מוצרי הגלידות שלה ביהודה ושומרון. חברת בן אנד ג'ריס ישראל, הזכיין של החברה העולמית בארץ, הבהירה כי היא מתנגדת להחלטה: "בן אנד ג'ריס העולמית החליטו שלא לחדש את ההסכם איתנו בעוד כשנה וחצי, לאור סירובנו לדרישתם להפסיק למכור בכל רחבי ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים לא לאפשר להחרים את ישראל". החברה הישראלית קראה לציבור להמשיך ולקנות מתוצרתה עד תום החוזה בסוף 2022.

הודעת החרם של בן אנד ג'ריס העולמית הביאה לגל של תגובות גינוי במערכת הפוליטית. ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם אלן ז'ופ, מנכ"ל חברת יוניליוור המחזיקה בבעלות על בן אנד ג’ריס. על פי הודעת לשכתו של בנט, "ראש הממשלה הבהיר כי הוא רואה בחומרה רבה את ההחלטה של בן אנד ג'ריס להחרים את ישראל, והוסיף כי בסופו של דבר מדובר בחברת בת של יוניליוור שנקטה בצעד אנטי ישראלי מובהק. ראש הממשלה הדגיש, כי מבחינתה של מדינת ישראל מדובר במעשה שיש לו השלכות חמורות, חוקיות ואחרות, והיא תפעל באופן תקיף כנגד כל פעולה של חרם המופנה כנגד אזרחיה".

בהודעה שהוציא משרד החוץ נאמר כי מדובר ב"החלטה שגויה ורעה. החלטת החברה היא כניעה ללחץ מתמשך ואגרסיבי מצד גורמים אנטי ישראלים קיצוניים. מדובר בשיתוף פעולה מרצון עם טרור כלכלי שמובל על ידי תנועת החרם, תנועה אנטי-ישראלית הצבועה בגוונים אנטישמיים".

"זו החלטה מפלה ולא מוסרית המייחדת לרעה את ישראל, פוגעת בישראלים ופלסטינים כאחד, ונותנת רוח גבית לקבוצות קיצוניות וביריוניות. החלטה זו לא רק שאינה מקדמת את השלום ופתרון הסכסוך, אלא מחזקת את מתנגדי הפיוס בין העמים ואת הקוראים לחיסולה של מדינת ישראל".

"הודעתה של חברת יוניליוור, שהיא הבעלים של חברת בן אנד ג'ריס, לא יכולה להסתיר את העובדה כי החברה בחרה לאפשר חרם לא מוסרי על ישראל. הסתמכות על סעיף בחוזה, במקום הבעת עמדה מוסרית חד-משמעית כנגד תנועת החרם, היא בגדר העלמת עין מעוולה וניסיון התחמקות. אנחנו קוראים לבן אנד ג'ריס לחזור בה מההחלטה השגויה. אנחנו בטוחים כי ההחלטה תהדהד בקרב ידידיה הרבים של ישראל בעולם".

דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, נד פרייס, הגיב אתמול על החלטת החרם של בן אנד ג'ריס. בתדרוך לעיתונאים הוא סירב להתייחס להחלטה עצמה, שכן לדבריו מדובר ב"פעולות של חברה פרטית". עם זאת, הוא הדגיש כי ארצות הברית מתנגדת בתוקף לתנועת ה-BDS הפועלת לבודד את ישראל: "הממשל יהיה שותף איתן למאבק נגד המאמצים הנעשים ברחבי העולם ליצור דה-לגיטימציה לישראל. נמשיך לפעול עם ישראל נגד ניסיונות הדה-לגיטימציה".

תגיות:יצחק הרצוגBDSבן אנד ג'ריס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה