חדשות בארץ

דיווח: זה התיק המיניסטריאלי שירצה את אלי אבידר

כדי לפתור את המשבר עם חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו, בקואליציה מתכננים למנותו לשר לענייני מודיעין. השר הנוכחי אלעזר שטרן צפוי להתמודד על תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ ימונה לסגן שר הכלכלה והתעשייה

אבידר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)אבידר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:29)

האם הושגה התקדמות בקואליציה לפתרון המשבר עם חבר הכנסת אלי אבידר? על פי הדיווח הבוקר (חמישי) של טל שלו בוואלה, לחבר הכנסת המורד של ישראל ביתנו הוצע לכהן כשר לענייני מודיעין, במקומו של אלעזר שטרן מיש עתיד.

עוד דווח, כי שטרן – שצפוי להתמודד בעוד מספר חודשים על תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית, כמועמדו של ראש הממשלה נפתלי בנט – ימונה בינתיים לתפקיד מיניסטריאלי אחר.

כזכור, ביום השבעתה של ממשלת בנט-לפיד הכריז אבידר על מרד, לאחר שזעם על התפקיד שהציע לו יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן – להתמנות לשר במשרד האוצר, הכפוף לליברמן. אבידר, שדרש לקבל תפקיד ביצועי, התנהל מאז כחבר כנסת עצמאי ועורר את חששותיהם של ראשי הקואליציה השברירית.

לפני כשבועיים, הודיע אבידר להנהלת הקואליציה על התנגדותו לחוק הפיצול, המאפשר לארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם גם אם אינם מהווים שליש ממנה. מלשכתו נמסר, כי "אבידר הבהיר שבכוונתו להתנגד לחוק מאחר והוא ממשיך ואף מעצים תרבות פוליטית קלוקלת, שגוש השינוי בא לשנות". הצעת החוק, שנועדה להקל על הקואליציה את הניסיונות לפצל את הליכוד, עברה ברוב של 60 תומכים מול 54 מתנגדים. אבידר לא מימש את איומו להצביע נגדה, והחליט לבסוף להיעדר מהמליאה בשעת ההצבעה.

בתוך כך, הממשלה תאשר בישיבתה הקרובה את מינויו של חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ לתפקיד סגן שרת הכלכלה והתעשייה. גולן היה אמור לעמוד בראש ועדת העלייה והקליטה של הכנסת, אולם ראשות ועדה זו צפויה לעבור לידי האופוזיציה. מינויו של גולן ייכנס לתוקף עם אישור הממשלה.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי (יש עתיד) בירכה על ההחלטה: "יאיר גולן איש ביצוע מעולה. בטוחה שנעבוד בשיתוף פעולה מלא לקידום הכלכלה והתעשייה בישראל".

מנגד, חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) תקף: "אני מקווה שסגן שר הכלכלה החדש יידע לזהות גם תהליכים כלכליים. אתם חייבים להסכים שמרצ איבדה את הבושה. מסתבר ש-21 שנה באופוזיציה עשו את העבודה, עד למצב בו הם מוכנים לוותר על הכל בשביל תפקידים בממשלה".

תגיות:ישראל ביתנואלי אבידר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה