חדשות בארץ

"חוצפה": האולטימטום של סילמן – והתגובה של לוין

במכתב ליו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, יריב לוין, הציבה יו"ר הקואליציה עידית סילמן אולטימטום בנוגע להרכב ועדות הכנסת ואיימה כי הקואליציה תקים אותן גם ללא הסכמת האופוזיציה. לוין: "פשוט חוצפה"

לוין (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)לוין (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
אא

ההתכתשות בין הקואליציה והאופוזיציה הגיע בסוף השבוע לשיא חדש. יו"ר הקואליציה, חברת הכנסת עידית סילמן (ימינה), שיגרה שלשום (שישי) מכתב ליו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, חבר הכנסת יריב לוין, בו הציבה בפניו אולטימטום. ברקע המחלוקת העזה על הרכב הוועדות בכנסת, איימה סילמן כי אם האופוזיציה לא תיענה להצעה האחרונה שהוצגה בפניה – הקואליציה תקים את הוועדות גם ללא הסכמתה.

על פי הדיווח של עמית סגל בחדשות 12, סילמן פירטה את חילוקי הדעות בין הצדדים והציגה את הצעתה של הקואליציה לאופוזיציה. לדבריה, ההצעה כוללת: עמידה בראשות ארבע ועדות קבועות ושתי ועדות מיוחדות חדשות; הקטנת הפער בין החברים בוועדת הרווחה והעבודה ל-1; הגדלת מספר החברים המקסימלי בוועדות הכספים והחוץ והביטחון, כך שייצוגו של הליכוד בהן יוגדל; וחלוקת תפקידי סגני יו"ר הכנסת ביחס של 5 סגנים לאופוזיציה ו-6 לקואליציה.

סילמן הבהירה, כי הקואליציה לא תוכל להיענות לדרישות הנוספות של האופוזיציה: "למעשה, המחלוקת היחידה שנשארה פתוחה בינינו היא דרישתכם לשיוויון במספר החברים בין חברי הקואליציה לחברי האופוזיציה בוועדת הכלכלה, וצמצום יתרון הרכב חברי ועדת הכספים מטעם הקואליציה ל-1 בלבד במקום 2 כיום. לשתי דרישות אלו לא נוכל להיענות, שכן שינוי זה עלול להוביל לשיתוק עבודת ועדות אלו, ולמעשה שיתוק החקיקה בנושאים תקציביים וכלכליים, דבר שיביא לפגיעה בתפקוד הממשלה ובמענה לצרכי אזרחי המדינה".

בסיום מכתבה הביעה יו"ר הקואליציה תקווה כי ניתן יהיה להגיע להבנות והסכמות אולם חתמה באיום: "על מנת לדאוג לעבודתה התקינה של כנסת ישראל ה-24 ולהתחיל בעבודת החקיקה בצורה מיטבית, לא נוכל להמשיך ללא קץ בניסיונות אלו מבלי לקבל מכם סימן לרצון חיובי דומה".

לוין הגיב על הדברים בזעם: "המכתב של עידית הוא פשוט חוצפה. קודם מציעים הצעה מקפחת באופן קיצוני, ואז ממתנים קצת את הקיפוח ומציגים את זה כוויתור. אי אפשר לקבל מצב שהליכוד יקבל ייצוג מזערי במקומות המרכזיים תוך עיוות מוחלט של תוצאות הבחירות והרכב הכנסת, רק כי לקואליציה נוח לייצר לעצמה רוב מלאכותי, בפרט לקראת התקציב".

תגיות:יריב לויןעידית סילמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה