חדשות בארץ

הפרשן הצבאי רוני דניאל הלך לעולמו

הפרשן לענייני צבא וביטחון של חדשות 12, רוני דניאל, נפטר בביתו בגיל 73, ככל הנראה מאירוע לבבי. במערכת הפוליטית ספדו לפרשן הוותיק והמוערך

דניאל ז"ל (צילום: פלאש 90)דניאל ז"ל (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:28)

רוני דניאל, הפרשן לענייני צבא וביטחון של חדשות 12, נפטר היום (שני) בביתו בגיל 73, ככל הנראה בשל אירוע לבבי. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

דניאל נולד ב-1947 בבגדאד בירת עיראק. אביו נפטר בהיותו תינוק, ובגיל שלוש הוא עלה לארץ עם אמו. הוא שירת כחייל בחטיבת הנח"ל. במלחמת ששת הימים הוא נפצע מרסיסים, אך חזר לאחר מכן לחזית. בסוף שנות השישים הוא נלחם במלחמת ההתשה כמפקד פלוגה. כקצין במילואים הוא שימש כמג"ד של גולני, כמג"ד בחטיבת הנגב, וכסמח"ט במילואים בדרגת סגן-אלוף.

את הקריירה העיתונאית שלו החל דניאל ב-1971 ככתב בקול ישראל, תחילה בתחומי התחבורה והחקלאות ובהמשך ככתב צבאי. בתחילת שנות ה-80 הוא כיהן כראש חטיבת החדשות בתל אביב, ועבד גם בגלי צה"ל. הוא שימש כפרשן לענייני צבא וביטחון של חברת החדשות מאז הקמתה ב-1993.

במערכת הפוליטית ספדו לפרשן הוותיק בחום ובהערכה. ראש הממשלה נפתלי בנט אמר: "רוני דניאל, האיש ששילב עיתונות עם פטריוטיות וציונות, הלך היום לעולמו. רוני לא היה רק פרשן צבאי. הוא היה קולה של תקופה אחרת, של ארץ ישראל הטובה, של אהבת המדינה ושמירה על ביטחונה, של הקיבוץ והעיר גם יחד. ביקר כשצריך, נתן מילה טובה כשהגיע. הוא יחסר לכולנו על המרקע, ובלבבות. תנחומיי למשפחה וחיבוק גדול. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון בני גנץ סיפר: "לפני שבועיים פגשתי את רוני דניאל. הוא לא פתח בשיחה על ביטחון המדינה, הוא סיפר לי בעצב שהוא דואג למדינה. בכאב הוא שיתף אותי בצער שלו על מצוקת החקלאים, בגעגועים שהוא חש לממלכתיות הישראלית. רוני צמח מהשטח, ומעמדו נבנה במשך שנים על בסיס יושר, אנושיות ומקצועיות".

"הוא לחם במלחמת ששת הימים ויום הכיפורים, הגיע לכל מקום בו היו חיילים, סיקר את ביטחון ישראל בשגרה ובחירום. בעשרות שנים של עבודה, ידע רוני להיות קודם כל בן אדם. אתגעגע אליך רוני, לפטריוטיות, לאהבת הארץ והערכת היושר. אתגעגע לחברות. יהי זכרך ברוך".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כתב: "ברוך דיין האמת. פטריוט ציוני. עצוב מאוד. תנחומים למשפחתו". יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, מסר: "ברוך דיין האמת. איש עקרונות, ציוני. אוהב המדינה אשר אמר תמיד את אשר על ליבו. גם כשחלקתי עליו, תמיד ידעתי שהוא אומר את הדברים מתוך אמונה ושכנוע פנימי. יהי זכרו ברוך".

חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) כתב: "‏אזכור תמיד את רוני דניאל ז"ל כפטריוט ישראלי שנלחם באולפנים על זכותה של ישראל להגן על עצמה – עוד הרבה לפני שזה היה פופולרי. אני מבקש להשתתף בצער המשפחה, נוח בשלום על משכבך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לדניאל: "'להיות ישר והגון זו לא הבלחה של רגע זו דרך חיים'. כך תיאר בפניי רוני דניאל את תפיסת עולמו בהודעת הוואצאפ האחרונה שכתב לי לפני מספר שבועות. איבדנו את פס הקול הייחודי, הישר והבוטח, ההגון והמקצועי של עיתונאי אוהב אדם, אוהב המדינה ואוהב העם. רוני דאג במשך שנים, מדי יום ביומו לכל חייל וחיילת ולביטחונה של מדינת ישראל מאז היה לוחם ומפקד במלחמת ששת הימים ועד יומו האחרון. תנחומיי הכנים והדואבים למשפחתו של רוני ולכל אוהביו הרבים. יהי זכרו ברוך".

דובר צה"ל פרסם הודעת אבל על לכתו של דניאל: "צה"ל מרכין ראש עם פטירתו של רוני דניאל, מבכירי הפרשנים לענייני צבא וביטחון בישראל. בעשורים האחרונים הוביל רוני את סיקור ענייני הצבא והביטחון לאורך מרבית ממערכות ישראל, והיווה חלק בלתי נפרד מעולם התקשורת הישראלית. רוני שירת כמפקד ולוחם בצה"ל, לחם במערכות ישראל, ביניהן מלחמת ששת הימים, במהלכה נפצע וחזר לחזית הלחימה, ומלחמת ההתשה. רוני המשיך בשירות המילואים שנים רבות והתקדם עד לדרגת סגן-אלוף, כמפקד גדוד מילואים וכסגן מפקד חטיבת רגלים".

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, ספד: "רוני דניאל היה אדם, מפקד ועיתונאי משכמו ומעלה. צה"ל כולו, וגם אני באופן אישי, עצובים על מותו ומצטערים על לכתו. רוני היה בן אדם, ציוני, נאמן ואמיתי, עיתונאי שקודם כל היה מחויב לדווח אבל גם לבקר, לתמוך ולהביע הזדהות. מהניסיון הרב שלי איתו הוא מעל הכל אהב את צה"ל, חייליו ומפקדיו".

 

עמית סגל: "רוני תמיד הודה על האמת"

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, כתב: "אם אני צריך לסכם את רוני דניאל, זה הסיכום: הוא האיש שרצה לא להתקלקל. היה לו חוש צדק והייתה לו ציונות בריאה, והוא היה הפרשן היחיד שהכרתי שגם חרש שדות וגם הוביל חיילים לקרב וגם שידר משחקי כדורסל".

סגל הוסיף כי "רוני תמיד הודה על האמת, ולא נבהל להשיב גם כאשר לא כולם אהבו את הגישה שלו. שנים נוהל נגדו מערך השמצות פרוע. כינו אותו 'דובר צה"ל' למרות שלא פעם הלם בצבא, כשזה לא היה מספיק יוזם ולוחמני לדעתו. הוא נשא באהבה את אלה שהציגו אותו שנים כצמא דם ומחרחר מלחמה, דבר שלא היה רחוק יותר ממי שידע לצטט שירים שלמים בעל פה והיה רגשן יותר מכפי שהסכים להודות. רוני שייך לעולם ישן שבו אהבת הארץ וציונות אינן מילים גסות ואינן מיושנות. ואת אשר אהב – הוכיח".

כתב חדשות 12, עופר חדד, ספד: "מתחת לשכפ"צ והאריזה הביטחונית הקשוחה פעם עד הרגע האחרון לב רך וענק של אדם נדיר וחם, שהיה אבא ומורה וחבר לכל כך הרבה אנשים. תחסר לנו, רוני אהוב".

רוני דניאל ז"ל על השבת העולמית (קרדיט: השבת העולמית)

תגיות:רוני דניאלהתקשורת הישראלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה