חדשות בארץ

חוק הדיינים אושר בקריאה ראשונה

לאחר שהחוק נפל לפני כשבועיים בקריאה שלישית, בשל טעות בהצבעה של יו"ר הכנסת מיקי לוי, הוא הובא להצבעה מחודשת ואושר בקריאה ראשונה ברוב של 59 תומכים מול 51 מתנגדים. מרכז האופוזיציה ויו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין: "חוק ג'ובים"

הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק הדיינים. בהצבעה השמית תמכו בחוק 59 חברי כנסת מול 51 מתנגדים. כזכור, לפני כשבועיים נפל החוק בקריאה השלישית, בעקבות טעות בהצבעה של יו"ר הכנסת מיקי לוי, והקואליציה פתחה בהליך מחודש לחקיקתו.

חברי כנסת מהאופוזיציה מתחו ביקורת חריפה על החוק, המציע לשנות את הרכב הוועדה לבחירת דיינים. על פי ההצעה, הוועדה תכלול 13 חברים במקום 11, כאשר מתוך נציגי הממשלה והכנסת יהיו שתי נשים לפחות במקום אישה אחת מכל אחת מרשויות אלה.

חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר: "בממשלה הזאת יש הסכמה שלא עוסקים בשום דבר כי היא מפוצלת ולא מסכימה על שום דבר, חוץ מדבר אחד – המלחמה ביהדות ובדת. עצם זה שאנחנו יושבים כאן בשעה כזאת ומדברים על הוועדה למינוי דיינים כאשר הרי לא חסרות צרות במדינה – זו הוכחה לכך. בשם הדמוקרטיה והשוויון לשלול מהגברים בכנסת את הזכות להיבחר לוועדה זו טיפשות ועוול".

חבר הכנסת יואב בן צור מש"ס תקף: "מי שיצר והגה את החוק הנורא הזה, הפרסונלי הזה, שנועד לנסות לשנות את אופיים של בתי הדין הרבניים, הוא פשוט כמו כסיל השב על איוולתו. בפעם הראשונה ניסיתם וברוך השם לא הצלחתם, כשיו"ר הכנסת בעצמו הצביע נגד החוק. אין לנו ספק ואנחנו מתפללים שגם הפעם בעזרת השם הרפורמה הזאת לא תעבור. אף אחד לא מעז לגעת בוועדה למינוי שופטים או למינוי קאדים, בוועדה למינוי דיינים דרוזיים, כי אוי ואבוי מה יקרה, וכאן בגלל גחמה של אדם מסוים שרוצה להיות בוועדה הופכים עולמות".

מרכז האופוזיציה ויו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין, אמר: "במשך שנים הקואליציה הנוכחית האשימה אותנו שאנחנו רוצים לסדר ג'ובים, כי חשבנו שראוי לאפשר לשר להביא איתו צוות רציני שיהיה מחויב להצלחתו ומדיניותו. מה לא אמרתם על התפיסה הבסיסית כל כך הזאת? אבל עכשיו, בשיא החוצפה והצביעות אתם באים, ולא רק שעושים חוק ג'ובים מיוחד שמייצר הרחבה של הוועדה ומשנה את ההרכב האנושי בה, אלא שאתם עושים את זה כדי לסדר ג'ובים אישיים. הצביעות הזאת היא חרפה, החוק הזה הוא בושה, וזה תקדים שלצערי הרב מדינת ישראל ואזרחי ישראל ישלמו עליו ביוקר".

לאחר אישורו בקריאה ראשונה, יעבור כעת החוק לוועדת הכנסת שתקבע איזו ועדה תדון בו להכנתו לקריאה שנייה ושלישית.

תגיות:חוק הדייניםמליאת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה