חדשות בריאות

זינוק בתחלואה: מעל 2,000 נדבקים חדשים, 138 חולים במצב קשה

לראשונה בגל התחלואה הנוכחי, מספר המאומתים היומי הסתכם ביותר מ-2,000. שיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-2.30%

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 10:39)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי), כי אתמול אובחנו 2,112 נדבקים חדשים בקורונה. זו הפעם הראשונה בגל הנוכחי, שהתחלואה היומית חוצה את רף ה-2,000. מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם ב-92,707, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה עלייה נוספת – ל-2.30%.

נכון להבוקר, 13,147 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 238 מאושפזים בבתי חולים. אתמול התווספו 39 בני אדם לרשימת החולים הקשים – שיא יומי בגל התחלואה הנוכחי. מספר החולים הקשים, שלפני שבוע הסתכם ב-62, עומד כעת על 138. 26 חולים מחוברים למכונות הנשמה, ומצבם של 34 חולים מוגדר קריטי. מספר הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 6,461.

203 מבין הנדבקים שאומתו אתמול חזרו בעשרת הימים האחרונים מחו"ל דרך נתב"ג. עשרה מהמאומתים הגיעו מאוזבקיסטן, ספרד, רוסיה וקירגיסטן, המוגדרות כמדינות עם רמת סיכון מירבית. 77 חזרו ממדינות המוגדרות עם אזהרת מסע חמורה – ביניהם 50 מטורקיה, 11 מגאורגיה ומקפריסין, וארבעה מבריטניה. 40 מאומתים חזרו מיוון, 17 מארצות הברית ו-14 מבולגריה.

על פי מודל הרמזור, שבעה יישובים מוגדרים אדומים: קריית מלאכי, רובע מרכז-דרום בנתניה, קיבוץ בית השיטה, בני ציון, בית אלעזרי, רבדים ומחנה תל נוף. 57 יישובים, בהם 26 ערים ו-23 רובעים, נמצאים ברשימה הכתומה. 120 יישובים, בהם 41 ערים ו-29 רובעים, מוגדרים כיישובים צהובים.

כ-18 אלף ישראלים הגיעו אתמול למרכזי החיסון, מתוכם כ-5,000 קיבלו את מנת החיסון הראשונה והשאר התחסנו במנה שנייה. עד כה חוסנו 5,767,009 ישראלים במנת חיסון אחת נגד קורונה, ו-5,321,379 קיבלו את מנת החיסון השנייה.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהותקף אמש בחריפות את התנהלות הממשלה בהתמודדות מול התפשטות הקורונה. "אני מאוד מודאג מהקורונה", אמר בריאיון לערוץ 20. "כבר למעלה מחודש אני קורא לממשלה לעשות את הדבר הפשוט: להביא מיד מיליוני חיסונים, ולתת את החיסון השלישי לאזרחי ישראל. הם בזבזו חודש, שבו יכולנו לחסן אזרחים מעל גיל 50".

"נכנס פה וריאנט שהולך לגבות חיים, והולך להביא הרבה אנשים לבתי החולים כחולים קשים", הוסיף נתניהו. "למה הם לא עשו את הדבר הפשוט – להביא את החיסונים שאני הזמנתי, ודאגתי גם שנשלם עליהם? יכולנו להביא אותם כבר לפני חודש".

נתניהו ציין כי בעקבות הסיכומים שהשיג לפני תום כהונתו כראש הממשלה, "יש לישראל חזקה על מיליוני חיסונים. לפני חודש אמרתי שאני רואה את הווריאנט מגיע, אני רואה את ההתפרצות שוטפת את ישראל וגם את העולם. הדרך בה יצאנו ראשונים בעולם מהקורונה היא על ידי חיסונים. אני מדבר על כך – לא עוזר. אני שולח מכתב לשר הבריאות לפני חודש – לא עוזר. מה עשתה הממשלה בחודש הזה – סלפי? זה מחדל ענק ומיותר".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה