חדשות בארץ

הכנסת אישרה את הרוטציה בין בנט ולפיד, האופוזיציה החרימה את ההצבעה

מליאת הכנסת אישרה את התיקון לחוק יסוד הממשלה, המסדיר את המנגנונים לשימור הפריטטיות בעבודת הממשלה ואת קיום הרוטציה בין נפתלי בנט ויאיר לפיד. חברי האופוזיציה החרימו את ההצבעה, במחאה על כך שלטענתם הקואליציה חרגה מהסיכום על מכסת ההצבעות השמיות

בנט ולפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט ולפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק יסוד הממשלה, שקובע את המנגנונים לשימור הפריטטיות בעבודת ממשלת בנט-לפיד ומבטיח את קיום הרוטציה בראשות הממשלה. בתום דיון של יותר מ-15 שעות, ולאחר דחיית כל ההסתייגויות, אושרה הצעת החוק ברוב של 61 תומכים מול שני מתנגדים מהרשימה המשותפת.

במהלך ההצבעות נטשו חברי האופוזיציה את האולם במחאה על כך שלטענתם הקואליציה חרגה ממכסת ההצבעות השמיות, כפי שסוכמה בוועדת הכנסת. בעקבות זאת, הוסרו ההסתייגויות של חברי הכנסת שלא נכחו באולם.

על פי התיקון לחוק היסוד, במידה והוחלט על התפזרות הכנסת לפני תום כהונתה, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד יחליף את ראש הממשלה הנוכחי נפתלי בנט, וישמש כראש ממשלת המעבר עד הבחירות. עוד נקבע, כי מנגנון ההצבעה הפריטטי שהוחל לגבי מליאת הממשלה יהיה תקף גם בוועדות השרים השונות. בנוסף, התיקון לחוק קובע כי בעת כינון ממשלה ניתן יהיה למנות שני סגני שרים במשרד ראש הממשלה.

באופוזיציה תקפו את הצעת החוק, שמבטיחה למעשה את קיום הרוטציה בין בנט ולפיד. יו"ר יהדות התורה, משה גפני, אמר: "ראש הממשלה החלופי לא מאמין לראש הממשלה שמכהן באותו זמן, וכן להיפך. לכן מביאים עכשיו חוק לאישור מליאת הכנסת שייתן ביטחון שאחד לא גונב את השני. בכל אופן, זו ממשלה של גנבים, אז צריך שיהיה ביטחון. הרי גנבו את האנשים, גנבו את המצביעים, אז צריך שיהיה ביטחון שאחד לא יגנוב את השני".

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) אמר: "לקחתם את נפתלי בנט שהיה בן ערובה מלכתחילה בממשלה הזאת, בן אדם חסר יכולת ונטול השפעה בממשלה, שכל אחד מחליט והוא חייב לענות אמן בעל כורחו, והפכתם אותו לא רק לשבוי של מנסור עבאס, לא רק לשבוי של איווט ליברמן, לא רק לשבוי של יאיר לפיד – כל חבר כנסת היום יכול פשוט לא להגיע להצבעה על התקציב ולהעיף את נפתלי בנט מראשות הממשלה. זה החוק שאתם מעבירים עכשיו, ונפתלי בנט הולך להצביע על זה".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, יריב לוין, תקף: "אמר יאיר לפיד דבר אחד שאני בהחלט חותם עליו – 'לישראלים מגיע יותר, אנחנו נהיה פה כדי להזכיר להם שאפשר גם אחרת, יש אפשרות אחרת להנהגה אחרת. לא הנהגה שמעניין אותה רק כסאות ותיקים, הנהגה שמחויבת לערכים. מגיע לישראלים הטובים שהבניין הזה יעבוד בשבילם במקום כל הרוטציות'. אה, במקום כל הרוטציות, יאיר לפיד, באמת? אתה רציני? ועכשיו אתה ראש ממשלה חילופי הממתין לרוטציה, וזו לא היחידה. יש רוטציה בתפקיד שר המשפטים, יש רוטציה בתפקיד שר הפנים, יש רוטציה בתפקיד שר החוץ. איזו חוצפה, באמת, איזו צביעות, איזו עזות מצח".

תגיות:יאיר לפידמשה גפנייריב לויןחוק יסוד הממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה