חדשות בריאות

הסתדרות המורים לשאשא ביטון: "לא לטמון את הראש בחול"

במכתב לשרת החינוך, הבהירה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד כי ההסתדרות תומכת בפתיחת שנת הלימודים במועדה, אולם טענה כי המתווה שפורסם על ידי משרד החינוך אינו מספק

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, שלחה היום (רביעי) מכתב לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון, בעקבות פרסום המתווה של משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים בצל התפשטות הקורונה.

בן דויד הבהירה בפתח מכתבה, כי הסתדרות המורים תומכת בפתיחת שנת הלימודים "במועדה ובמתווה מותאם למצב". היא הדגישה, עם זאת, כי המתווה כפי שפורסם בתקשורת "אינו נותן מענה לעובדי ההוראה ולמנהלי בתי הספר לגבי תרחישים בסיסיים, כאשר הקורונה שוב מרימה את ראשה ומתפשטת במהירות".

"די אם נביט במה שקרה זה עתה כדי שנבין את גודל האיום הרובץ לפתחה של שנת הלימודים הקרובה: הדבקות בהיקף נרחב, בידודים של תלמידים וכתוצאה מכך גם בידודים של משפחות שלמות. וכל זאת, יש להדגיש, במתכונת מאוד מצומצמת של בית ספר של הקיץ, שכללה מגוון רב של פעילויות באוויר הפתוח. כעת נותר רק לדמיין את שעתיד להתחולל בכיתות הצפופות".

"הסתדרות המורים מייחלת כי שנת הלימודים תיפתח כסדרה כבשנים עברו, אולם אין לטמון את הראש בחול ולהתנהל כאילו הקורונה עברה מן העולם", הצהירה בן דויד. בהמשך מכתבה ביקשה מזכ"לית הסתדרות המורים לקבל הבהרות לגבי הנהלים וההנחיות לעובדי ההוראה ולמנהלים בשנת הלימודים הקרובה.

על פי הדיווח של פרשן חדשות 12, עמית סגל, שרים בממשלה תקפו בחריפות את שרת החינוך, על רקע העימותים בינה לבין הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות וסירובה לאפשר חיסון ילדים במסגרת מערכת החינוך. בדיווח צוטטו שרים כמי שאמרו, בין היתר: "שני מיליון תלמידי ישראל שבויים בידי מכחישת קורונה. היא התאהבה בפוזיציית המטיף בשער ובכותרות שנלוות לה. במקום לדלג מאולפן לאולפן, שתשב לנהל דיאלוג נורמלי עם עמיתיה לשולחן קבלת ההחלטות. לסרב לחסן בבתי הספר? היא השתגעה לחלוטין?". גם ראש הממשלה נפתלי בנט זכה לביקורת: "ההתנהלות של בנט איתה מעלה תהיות באשר ליכולת שלו לנהל את הממשלה".

גורמים בתקווה חדשה מסרו בתגובה לדברים, כי "ההתקפות משוללות הרסן על שרת החינוך עברו את גבול הטעם הטוב. יש לגנות ולהוקיע את המתקפות הפחדניות האלו, ולעסוק בעצם העניין". עוד הוסיפו כי "מומחים מכל הארץ, ובכללם פרופ' גבי ברבש, הביעו את תמיכתם במתווה פתיחת שנת הלימודים שהציגה שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון. המתווה סוכם גם עם משרד הבריאות והוצג לראש הממשלה".

תגיות:יפעת שאשא ביטוןנגיף הקורונההסתדרות המוריםיפה בן דויד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה