חדשות יהדות

"רוצה להיקבר עם בני עמי": מאה יהודים הגיעו לחלוק כבוד אחרון לרופא מאלסקה 

ד"ר ז'ול קלבן, יהודי בן 80 מסולודוטנה שבאלסקה השאיר מאחוריו צוואה מיוחדת שבה ביקש להיקבר עם בני עמו, זאת על אף שלא חי בין יהודים

אא

 

ד"ר ז'ול קלבן, יהודי בן 80 מסולודוטנה שבאלסקה השאיר מאחוריו צוואה מיוחדת שבה ביקש להיקבר עם בני עמו. קלבן, שהתגורר בעיירה נידחת ללא כל זכר לקהילה יהודית, יצר קשר עם שליח חב"ד באלסקה, הרב לוי גליצנשטיין, כשהגיע לגיל 80.

קלבן, רופא במקצועו, נהג לטוס לעבודתו במיאמי ולחזור בחזרה לאלסקה, וכך טיפל בין היתר באלפי יהודים. אל הרב גליצנשטיין הגיע קלבן לאחר שביקש ליצור קשר עם מרכז יהודי שיסדיר עבורו את סידורי הקבורה בבית עלמין יהודי. שלושה שבועות לפני מותו, הרב גליצנשטיין קיבל את הטלפון מהרופא היקר, ושמע אותו אומר בכאב את המילים הבאות: "אין לי משפחה ונותרו לי שלושה שבועות לחיות. בבקשה עשו איתי חסד ותדאגו לקבור אותי בבית עלמין יהודי ביחד עם בני עמי, למרות שלא חייתי בין יהודים".

לדברי הרב גליצנשטיין, אחרי הטלפון הזה הוא זכה כמעט מדי יום לטלפונים נוספים מד"ר קלבן, שהתחנן בפניו 'בבקשה כבוד הרב, תעזור לי. תבטיח לי שתבוא לאסוף אותי מכאן ולהביא אותי לקבורה יהודית'.

הרב מצדו הבטיח שיקיים את צוואתו, ובשבוע שעבר הרב אכן קיים את ההבטחה וגופתו של קלבן שנפטר, נקברה בבית העלמין היהודי בעיר הגדולה באלסקה - אנקורג'. 

איך משיגים מניין במקום שאין בו כמעט יהודים ולא קרובי משפחה יהודים? תתפלאו לשמוע, אך לא די בכך שהרב סידר את כל סידורי ההלוויה הנחוצים הוא גם ארגן מאה יהודים - תושבי המקום, תיירים, תלמידי ישיבה וחסידי חב"ד, שיבואו לחלוק כבוד אחרון לרופא היהודי, למרות שאף אחד מהם לא הכיר אותו. "בשמו של הנפטר אני רוצה להודות לחברי הקהילה שלנו שהצטרפו אלינו וששיתפו אותי בהשראה לחיים, שקיבלו מהסיפור הזה", אמר הרב בהלווייה וריגש את הנוכחים. 

תגיות:יהודיםאלסקהמת מצווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה