חדשות בארץ

90 חברי כנסת חתמו על מכתב מחאה נגד בן אנד ג’ריס. מי התחרט?

לאחר הודעת התמיכה של עשרות אנשי שמאל בהחלטתה של בן אנד ג'ריס להפסיק את מכירת מוצריה ביהודה ושומרון, חתמו 90 חברי כנסת על מכתב מחאה לחברת יוניליוור העולמית, הבעלים של חברת הגלידות, וקראו לה לבטל את החרם. אלא שאחד מחברי הכנסת החליט לחזור בו מחתימתו

גלידות בן אנד ג’ריס (תמונה: שאטרסטוק)גלידות בן אנד ג’ריס (תמונה: שאטרסטוק)
אא

תשעים חברי כנסת מרוב סיעות הבית חתמו היום (רביעי) על מכתב לחברת יוניליוור העולמית, בו הובעה מחאה על החלטתה של חברת הגלידות בן אנד ג'ריס להפסיק את מכירת מוצריה ביהודה ושומרון. את המכתב יזמה חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד).

בעצומה ליוניליוור, שהינה הבעלים של בן אנד ג'ריס, נכתב כי ההחלטה להטיל חרם על יישובים וערים בישראל, כמו גם הניסיון לכפות על הזכיין הישראלי ליישמו באופן מיידי, מהווים "החלטה מצערת ולא מוסרית שפוגעת בכל תושבי יהודה ושומרון, וכן פוגעת במאות עובדים ישראלים – יהודים וערבים כאחד". החותמים קראו ליוניליוור לפעול לביטול החלטת החרם.

על המכתב חתמו חברי כנסת מהליכוד, יש עתיד, ש"ס, הציונות הדתית, ישראל ביתנו, כחול לבן, יהדות התורה, מפלגת העבודה ותקווה חדשה. חבר הכנסת יאיר גולן היה היחיד מחברי מרצ שחתם על העצומה.

מכתב המחאה (טוויטר ח''כ בן ארי)מכתב המחאה (טוויטר ח''כ בן ארי)

אלא שהערב הודיע גולן כי הוא חוזר בו: "חתמתי על המכתב של ח"כ מירב בן ארי בנושא גלידת בן אנד ג'ריס, לאחר החתימה הבנתי שהמכתב אינו משקף את עמדותיי. ערים ביו"ש אינן ערים בישראל. ביקשתי להסיר את חתימתי מהמכתב".

גולשים רבים ברשת הגיבו בלגלוג על דבריו של גולן, ותהו האם חתם על המכתב מבלי לקרוא אותו או מבלי להבין לעומק את תוכנו. חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה, אחד החותמים על העצומה, הגיב: "מעלה אדומים איננה עיר בישראל, סגן הרמטכ"ל לשעבר?".

אתמול פורסמה בעיתון "הארץ" מודעת תמיכה בחרם של בן אנד ג'ריס, בה נכתב: "תודה לכם, בן כהן וג'רי גרינפילד היקרים, רצינו שתדעו שבישראל יש גם דעות אחרות. תודה על מחויבותכם לזכויות האדם של הפלסטינים". על המודעה חתמו אנשי שמאל יהודים וערבים, ביניהם פוליטיקאים לשעבר. בין החותמים – יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון, חבר הכנסת לשעבר ממרצ חיים אורון ויו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג. על המכתב חתומה גם חברת הכנסת לשעבר מרע"מ, אימאן ח'טיב יאסין, המכהנת כיום כסגנית יו"ר מועצת השורא של המפלגה.

חותם נוסף הוא המשפטן פרופ' מרדכי קרמניצר, שמונה לאחרונה על ידי שר המשפטים גדעון סער לחבר בוועדה לניסוח הצעת חוק יסוד החקיקה. יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין, הודיע כי פנה לסער בדרישה לבטל את חברותו של קרמניצר בוועדה, בשל חתימתו על הודעת התמיכה בחרם של בן אנד ג'ריס: "מי שתומך בחרם על ישראל לא ראוי שיכהן בוועדה רשמית מטעם הממשלה".

תגיות:חרםיאיר גולןיהודה ושומרוןבן אנד ג'ריס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה