חדשות בארץ

"לפיד מסוכן למדינת ישראל ולמעמדה בזירה הבינלאומית"

בעקבות הדיווח כי שר החוץ יאיר לפיד שוקל לחדש את חברותה של ישראל באונסק"ו, תקף אותו איש התקשורת שי גולדן בחריפות: "עקבי מאוד במסוכנותו למאבק של ישראל באנטישמיות"

  • כ' אב התשפ"א
לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר החוץ יאיר לפיד שוקל לחדש את חברותה של ישראל באונסק"ו, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, כך דיווח אתמול (רביעי) ברק רביד באתר וואלה.

כזכור, ישראל וארצות הברית פרשו מאונסק"ו בשל שורה ארוכה של החלטות אנטי-ישראליות שקיבל הארגון. ראשונה להודיע על כוונתה לפרוש מהארגון הייתה ארצות הברית, שעשתה זאת באוקטובר 2017, בתקופת ממשל טראמפ. ישראל נקטה בצעד דומה בדצמבר 2017, ופרישתה מהארגון נכנסה לתוקף בסוף 2018. על פי ההערכות, חזרתה של ישראל לאונסק"ו צפויה להוביל את ממשל ביידן לצעד דומה.

בעקבות הידיעה, פרסם איש התקשורת שי גולדן פוסט חריף בפייסבוק נגד לפיד, בו האשים אותו בגרימת "נזק ממשי ואמיתי" לישראל ולמעמדה הבינלאומי: "שבועיים לאחר שהסביר לעולם שאנטישמיות היא ככל פעולות וכוונות ותוכניות השנאה, והקים עליו אפילו פרוגרסיבים יהודים אמריקאים, שר החוץ ממשיך בחתירתו להתייוונות והתחנפות והתקבלות אצל החבורה הבינלאומית שחותרת תחת הלגיטימיות של ישראל ושל העם היהודי, ומביא איתו כגיבוי את ביידן, כדי לוודא אפקט מקסימלי של נזק".

"מדובר בצעד נוסף מעשי של לפיד אשר מחליש את המאבק באנטישמיות, ואשר מניח עוצמה ולגיטימיות דיפלומטית בידי אנטישמים ושונאי עמו וארצו", הוסיף גולדן. "לפני שבוע כינה לפיד את החלטת 'בן אנד ג'ריז' 'אנטישמיות', והיום הוא מבקש לשוב ולתת לגיטימציה בינלאומית לארגון אנטישמי. עקבי מאד שר החוץ, נאמר לזכותו. עקבי מאד במסוכנותו למאבק של ישראל באנטישמיות".

"כי אם צריך לסכם את הקדנציה של לפיד עד כה, ניתן לומר שעיקר הישגיו הם עידוד האנטישמים והאנטישמיות בעולם; הענקת לגיטימציה דיפלומטית ישראלית לארגונים ולמגמות אנטי ישראליות ואנטי יהודיות. ועוד כל מיני התבטאויות וציוצים בורים ומבישים ומביכים, על הדרך. ככה, בקטנה".

"זה מתחיל לעבור מחשש תיאורטי למציאות מעשית: מעשיו של לפיד במשרד החוץ מסוכנים לישראל ולעם היהודי", הצהיר גולדן. "דוגמן הבית של הפוליטיקלי קורקט ושל היהודי הפרוגרסיבי החדש, שמנסה באמצעות התחנפות לגויים להתקבל אצלם (לא למד היסטוריה, שר החוץ); הוגה הדעות, שעיקר השכלתו מסתמכת על קריאת טורים שכתב בעיתון בעצמו, רוצה נורא להתקבל בחוגים האקדמיים של השמאל הפרוגרסיבי בעולם. כי שם מקבלים חותמת שאתה נאור וחתיך וצודק ומשכיל ומפותח ולוחם בבבונים פשיסטים. ולפיד נורא אוהב לתלות תעודות הכרה במשרד. למעשה, הוא חי בשביל קרדיטים. כל חייו היו מהלך ממושך אחד ארוך אחר קרדיטים והתקבלות ונשיאת חן. זו האמת.

אז מה עושים כשמגיעים לתפקיד הכי חשוב בחייך? ובכן: הלבנת אנטישמיים ואנטישמיות היא תוכנית הפעולה של שר החוץ. כך מלמדות פעולותיו והתבטאויותיו. אין הרבה דרך לטעות בפרשנות לכך.

האדם שמאמין מעומק הלב ששיר של ג'ון לנון הוא פרוגרמה אידיאולוגית ומפת דרכים מדינית – מושך את ישראל לעבר אסון דיפלומטי שייקח הרבה זמן לתקן. אני יודע שלפיד ומעודדיו סבורים שזה בכלל מהלך של התקבלות בחזרה למשפחת העמים, אבל אונסק"ו הוא לא 'משפחת העמים'. אונסק"ו הוא אחד מסוכני הנזק הדיפלומטיים הגדולים בתולדות ישראל. ולפיד שולח לו מכתב התחנפות וקופסת שוקולדים, כדי שהאקדמיה הפרוגרסיבית ושני עיתונאים יוצאי 'הארץ' יהללו במאמרים ובכיבודים. חנפן. שרלטן. מסוכן.

כי גם פעולה זו, בדומה לכל פעולה של שר החוץ, מושתתת על פוזה ועל נראות ועל 'מה יגידו בטוויטר'. אלא שבניגוד לפעולות שלו כאשר היה מעליו בעל בית (נתניהו), כאן אין אף אחד מעליו. ונפתלי בנט, שלפני שנה היה מארגן הפגנה של 'בני עקיבא' מתחת לבית של לפיד, על רקע פעולה מטורפת כזאת, ממלא פיו מים. אני מעריך שמנסור עבאס, מצדו, מברך על ההחלטה.  

זהו, עברנו את שלב הבדיחות על חשבונו. שר החוץ הישראלי מסוכן למדינת ישראל ולמעמדה בזירה הבינלאומית. והוא מייצר נזק ממשי ואמיתי. וזה לא מצחיק. זה דורש התערבות מיידית של ראש הממשלה, לפני שייגרם נזק בלתי הפיך.

גם לי יש חוש הומור, רואים? הנה: סיימתי בבדיחה – בנט יתערב. בנט ישפיע. בנט ירסן. לא, בנט לא יעשה שום דבר מהדברים האלה. הוא יצטלם. כי זה מה שעושה ראש הממשלה מאז שנכנס לתפקיד: מצטלם. אוסף תמונות של עצמו כראש ממשלה.

זה האירוע הלאומי שבעיצומו אנו מצויים. וחוש ההומור שלי מתחיל להיחלש מרוב לחץ ודאגה", כך גולדן.

תגיות:יאיר לפידאונסק"ושי גולדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה