חדשות בריאות

המבצע נפתח: הרצוג ונתניהו התחסנו במנה השלישית

הנשיא יצחק הרצוג, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ורעיותיהם קיבלו את מנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה. נתניהו מתח ביקורת על הממשלה ועל שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: "בזבזו חודש עם מחירים יקרים. בגלל תפיסות כאלה ובגלל חוסר מעש וקשב ירדנו בשישה שבועות מקצה הפירמידה למטה"

נתניהו בבית החולים שיבא, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בבית החולים שיבא, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה קיבלו בצהריים (שישי) את מנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה בבית החולים שיבא בתל השומר. בשעות הבוקר פתחו הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מיכל את מבצע החיסונים, כשהגיעו לשיבא לקבל את את המנה השלישית.

"תודה לצוות המסור של תל השומר על כך שאתם נותנים לנו את החיסון השלישי", אמר נתניהו. "זה למעלה מחודש, קרוב לחודש וחצי, שאני קורא להביא את החיסונים שהזמנתי כראש ממשלה ושמדינת ישראל שילמה עבורם כבר אז – להביא אותם ולתת אותם לאזרחי ישראל. זאת הדרך היחידה לעצור את התפשטות הווריאנט. חבל, בזבזו חודש שלא לצורך עם מחירים יקרים".

"כמובן, מוטב מאוחר מאשר אף פעם. אני שמח שהצוות של משרד הבריאות חושב כמוני, ומתחילים את התהליך החשוב הזה. אני מציע לכולכם – לכו להתחסן. פעם שלישית גלידה".

בתשובה לשאלה מה דעתו על עמדתה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, המתנגדת לחסן ילדים בבתי הספר, ענה נתניהו: "את רצינית? צריך לחסן גם את המבוגרים וגם את הצעירים. אנחנו עשינו את זה, ובגלל זה יכולנו להוריד את המסכות ולצאת ראשונים בעולם מהקורונה. לצערי, בגלל תפיסות כאלה ובגלל חוסר מעש וקשב – ירדנו מאחד המקומות הראשונים בעולם במדד בלומברג לטיפול בקורונה למקום 17. בשישה שבועות ירדנו מקצה הפירמידה למטה".

"אם ימשיכו עם התפיסות האלה, נמשיך להידרדר", הוסיף נתניהו ותקף. "אני מציע ללמוד מההצלחה האמיתית שלנו, מה שעשינו, ההחלטות שאני והמממשלה בראשותי קיבלה – החלטות נכונות, אמיצות וטובות שהוציאו את ישראל מהקורונה".

מוקדם יותר, כאמור, הגיעו הנשיא הרצוג ורעייתו לשיבא. אל הנשיא נלווה ראש הממשלה נפתלי בנט, שאמר: "אנחנו יוצאים לדרך. אנחנו יוצאים למבצע החיסונים כדי לשמור על המבוגרים במדינת ישראל. מהיום יש מצווה חדשה: חסן את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיהם. אדוני הנשיא, תודה שאתה מוביל. כולנו אחריך".

בטרם החיסון בירך הנשיא על פתיחת המבצע למתן החיסון השלישי: "אני חושב שהצעד שאנחנו עושים כאן היום הוא צעד חשוב מאוד למען הסולידריות החברתית במדינת ישראל. החיסון הוא הושטת יד לאחר ולאחרת שאכפת לנו מהם, אנחנו לא רוצים שיידבקו ויחלו כיוון שהווירוס הזה הוא קטלני, מסוכן וערמומי. אי אפשר להתחמק ממנו, ובסוף צריך לקבל החלטות איך לדאוג לכלל האוכלוסייה".

"אם מסתכלים עוד כמה שבועות, אנחנו מדברים על פתיחת שנת הלימודים, אנחנו מדברים על החגים, חגי תשרי, סעודות החג בראש השנה", הוסיף הרצוג. "בסופו של דבר , אנחנו המדינה שחיסנה בחיסון הראשון ואני גאה שאנחנו המדינה הראשונה שתתחסן בחיסון השלישי".

"אני קורא לכולם – אלה שמתלבטים וגם אלה שקשה להם. אין ספק שהדקירה כואבת ואין ספק שיש שאלות, אבל אני אומר לכולם, תתייעצו עם רופא המשפחה ואל תהססו לדאוג לסביבתכם, הוריכם ומשפחתכם. יתירה מכך, אני אומר לכולם שבסופו של דבר אנחנו עושים את המהלך הזה לאפשר חיים תקינים במדינה שלנו, אז אני מאחל לכולם בהצלחה".

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, אתמול אובחנו בישראל 2,143 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מספר הבדיקות לגילוי הנגיף שפוענחו הסתכם ב-91,232, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 2.37%.

16,263 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים. מספר החולים המאושפזים עלה ל-286, ועלייה נרשמה גם במספר החולים הקשים שעומד כעת על 167, ביניהם 26 מונשמים. מצבם של 33 חולים מוגדר קריטי. אתמול נפטרו שלושה חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מספר הנפטרים מפרוץ המגפה עומד כעת על 6,467.

תגיות:חיסוןיצחק הרצוגנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה