חדשות בארץ

נתניהו תוקף: הממשלה מקרינה חולשה ובלבול

בנאום בכנס ירושלים של "בשבע", תקף ראש האופוזיציה בנימין נתניהו את מדיניות הממשלה: "אנחנו רואים כמה קל לקלקל, כמה מעט זמן נדרש כדי להרוס את מה שבנינו יחד בעמל רב במשך שנים"

נתניהו, היום (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו, היום (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מתח היום (שני) ביקורת נוקבת על מדיניות הממשלה ועל התקציב שאושר פה אחד על ידי השרים. "בשבועות האחרונים אני ישן בלילה בלי להתעורר מהטלפון האדום, אבל אני מתעורר ביום מודאג", אמר בכנס ירושלים של "בשבע".

"אני מודאג מפני שהממשלה הנוכחית צועדת בנתיבים מסוכנים למדינת ישראל, היא מקרינה חולשה ובלבול", תקף נתניהו. "בתוך שישה שבועות הם הצליחו להביא כישלונות בכל אחד מהתחומים המרכזיים – במלחמה נגד הקורונה, במאבק נגד איראן, בכלכלה ובמדינאות. אנחנו רואים כמה קל לקלקל, כמה מעט זמן נדרש כדי להרוס את מה שבנינו יחד בעמל רב במשך שנים".

"הוצאנו את מדינת ישראל ראשונה מהקורונה בעולם, הורדנו את רמת ההדבקה היומית כמעט לאפס. הבאנו מיליוני חיסונים, הזמנו עוד מיליונים לחיסון השלישי ושילמנו עבורם. כל מה שהיה צריך לעשות זה להביא לארץ את מיליוני החיסונים. זה לא מה שבנט עשה, זה לא היה בספר שלו".

"אין באמת דרך לעצור את התפשטות המחלה ללא חיסונים, לכן המחלה התפשטה ומתחילה לגבות מחירים קשים. מאחד המקומות הראשונים בעולם בדירוג של המדינות המטפלות בקורונה נחתנו למקום ה-17. זה קרה בגלל חוסר מנהיגות, חוסר יכולת להבין מהן ההחלטות הנכונות – ולקבל אותן. הממשלה גררה רגליים ובזבזה זמן יקר".

"איראן שועטת לפצצות אטום – והממשלה לא עושה כלום", הצהיר נתניהו. "איראן היא איום קיומי, ומול איום קיומי מתמודדים בכל האמצעים. יאיר לפיד הודיע לאחר כינון הממשלה כי סוכם עם האמריקנים על מדיניות 'אין הפתעות' באיראן. איך הם כובלים את ידינו כך? מה קרה, הפכנו למדינת חסות? אם אין לנו עצמאות מוחלטת לפעול נגד איראן, אין לנו עצמאות בכלל. אלמלא הפעולות שלנו, הן בשדה המבצעי והן בשדה המדיני וההסברתי, לאיראן כבר היה מזמן ארסנל של נשק גרעיני נגדנו".

בהתייחסו לנושא התקציב, אמר ראש האופוזיציה: "הם נכשלים גם בכלכלה. הבאנו להם את המשק כמעט במצב הטוב ביותר בעולם. אנחנו קוצרים את הפירות של מהלכים ורפורמות שהובלתי מאז הקדנציה הראשונה שלי כראש ממשלה. פתחנו את הכלכלה לתחרות, השגנו צמיחה מרשימה, הורדנו מיסים וחסמים ביורוקרטיים. ומה הממשלה הנוכחית עושה, אחרי שהבטיחה שלא תעלה מיסים? היא מטילה מיסים על אזרחי ישראל – היא מעלה את מחירי החשמל והלחם, ממסה את הקניות מחו"ל באינטרנט, העלאת מחירי הביקור אצל רופאים, העלאת מחירי התחבורה הציבורית ועוד ועוד".

"כשאתה מעלה מיסים, אתה מעכב צמיחה. הם עושים את זה כדי לממן את 50 מיליארד השקלים שהבטיחו למנסור עבאס – 'מס עבאס'. במקום להעלות מיסים, הממשלה צריכה להפחית מיסים, לעודד תחרות, להוריד חסמים, ולהשאיר יותר כסף בכיסיהם של האזרחים", כך נתניהו.

מוקדם יותר היום, תקפו חברים נוספים באופוזיציה את אישור התקציב בממשלה. בדיון בוועדת הכלכלה, אמר חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) כי "התקציב הוא דגל שחור שמתנוסס מעל ראשה של הממשלה. תקציב פוגעני שכולו פגיעה בחלשים, פגיעה בנוסעי התחבורה הציבורית, במשתמשי הכלים החד-פעמיים, במעונות היום. מיסים על גבי מיסים – הכל כדי לממן את ממשלת הג'ובים המושחתת הזו".

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) תקף: "זה תקציב שכל כולו קפיטליזם חזירי, בצורה שתחזק יותר את הטייקונים, תיתן לבעלי הון עוד יותר הון", אמר בריאיון לרדיו  104.5FM. "את האנשים הפשוטים וקשי היום שעמלים לפרנסתם, שקמים בבוקר בקור ובשלג בגבול הצפון כדי לספק לנו תוצרת חקלאית – אותם הממשלה הרעה הזו הפקירה והזניחה. אני מעדיף תקציב המשכי, ובלבד שהוא לא פוגע באופן יזום באוכלוסיות חלשות, מאשר תקציב קפיטליסטי בצורה קיצונית שמטרתו לרמוס את האנשים הפשוטים שעמלים לפרנסתם".

תגיות:נגיף הקורונהמנסור עבאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה