חדשות בריאות

משרד החינוך: מבצע בדיקות סרולוגיות לתלמידים – בקרוב

מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, עדכן את חברי ועדת החינוך של הכנסת כי משרדו מתכנן לפתוח במבצע לאומי לעריכת בדיקות סרולוגיות לתלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים: "המיפוי ישחרר מאות אלפי ילדים למעגל הלימודים ללא צורך בבידוד"

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, השתתף היום (שני) בדיון בוועדת החינוך בראשות חברת הכנסת שרן השכל (תקווה חדשה), ועדכן כי בקרוב יחל מבצע לאומי לעריכת בדיקות סרולוגיות לתלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים.

סלוביק סיפר על הסיכום בסוגיה, שלדבריו הושג הבוקר בישיבת היערכות עם אנשי משרד הבריאות: "הדבר הראשון שאנחנו מתכוונים לעשות הוא לצאת במבצע לאומי של בדיקות סרולוגיות למיליון ו-600 מאות אלף תלמידים, מגיל גן עד כיתה ו', על מנת לאתר תלמידים שהיו עם תחלואה אסימפטומטית. המיפוי הזה ישחרר מאות אלפי ילדים למעגל הלימודים ללא צורך בבידוד, מכיוון שהם יהיו זכאים לתו ירוק. אני מאמין שכבר לקראת סוף השבוע הבא נוכל להתחיל במבצע הלאומי הזה".

המנכ"ל ציין כי מספר נושאים טרם סוכמו, ובכללם המודל בנוגע למספר ימי הבידוד. עוד הוסיף: "השלב השני בתוכנית שלנו הוא הפעלת מגן חינוך בערים בתחלואה גבוהה. איך בדיוק נעשה את זה טכנית? נסגור את הפרטים במהלך היממה הקרובה, ונוכל להציג את זה לאישור הקבינט וראש הממשלה".

סלוביק הדגיש, כי המדד להגדרת התחלואה ברשויות המקומיות נמצא באחריות משרד הבריאות בלבד: "מנהל בית הספר יקבל ממשרד החינוך סל שלם של פתרונות, והוא יחליט אילו פתרונות לאמץ כדי להפחית מגעים בין התלמידים. נסכם את המתווה, והמנהלים יקבל דף הנחיות ברור כשהכל יוצג להם עד לסוף השבוע".

תגיות:משרד החינוךנגיף הקורונהמערכת החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה