חדשות בארץ

דרעי: "ממשלת מדושני העונג אישרה את ’התקציב הלבן’"

יו"ר ש"ס אריה דרעי נשא בפתח ישיבת סיעתו דברים נגד התקציב שאושר בממשלה: "הממשלה הזאת מחריבה את ההישגים הגדולים שהבאנו לפריפריה בכל השנים האחרונות". ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "הם מטילים על ישראל את מס עבאס"

דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס אריה דרעי מתח בצהריים (שני) ביקורת חריפה על התקציב שאושר פה אחד בישיבת הממשלה.

בדברים שנשא בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, אמר דרעי: "ממשלת מדושני העונג של בנט, לפיד וליברמן אישרה את 'התקציב הלבן', כששר האוצר מסתובב אל תוך הלילה במסדרונות הממשלה עם כוס יין לבן, ורומס בדרך את האנשים החלשים ביותר בחברה. את נוסעי התחבורה הציבורית בפריפריה, את הקשישים והחולים שנזקקים לביקור רופא, את המשפחות ברוכות הילדים שלא יהיה להן לחם להביא הביתה בגלל הגזרות החדשות".

"ממשלת מדושני העונג – הם חזקים על חלשים", תקף דרעי. "בגלל זה הם מטילים מס על משפחות ברוכות ילדים שקונות לכבוד שבת שתייה מתוקה, במקום להטיל מס על שתייה שמזיקה הרבה יותר כמו ויסקי, וודקה יקרה, יין לבן".

"המכנה המשותף לכל הגזרות והעלאות המיסים הוא שמי שישלם את המחיר שלהן הן השכבות החלשות והמשפחות ברוכות הילדים שאין להן. הם מעלים את מחירי החשמל, מחירי התחבורה הציבורית, הלחם, מטילים מס על ביקור רופא, על שתייה מתוקה ועל מוצרים חד-פעמיים. הם פוגעים גם בחקלאים, במקום לקחת מאלה שיש להם ולהטיל מס עיזבון, מיסוי על מוצרי יוקרה, מס על רווחי העתק של חברות הענק".

"ולא רק זה – עכשיו הממשלה רוצה גם שאתם, אנחנו, אנשי הפריפריה, נשלם להם על הזכות להיכנס למדינת תל אביב שלהם. גם על זה נצטרך לשלם כסף. זו ממשלה שמנותקת מהעם, וזה תקציב נגד העם. זה התקציב הכי אנטי חברתי שעבר כבר שנים ארוכות. רק אדם כמו בנט, שמסוגל להתנתק מהמצביעים שלו ומכל ההבטחות שלו בלי להסתכל לאחור, יכול לעמוד בראשות ממשלה שמעבירה תקציב כזה מנותק מעם ישראל ומהצרכים שלו ועוד להתפאר שהוא העביר תקציב".

"הממשלה הזאת מחריבה היום את ההישגים הגדולים שהבאנו לפריפריה בכל השנים האחרונות. את תוכנית הביטחון התזונתי שדאגה למצרכי מזון לאנשים החלשים ביותר בחברה, את הוזלת מחירי החשמל, את ההנחה בתחבורה הציבורית בפריפריה, ואת ההשקעה הגדולה בפריפריה ובעידוד הצמיחה והפיתוח שם. נפעל בכל כוחנו לסכל את התקציב, ואני מתחייב שגם אם חלילה הגזרות האלו יעברו אנחנו נבטל אותן ביום הראשון כשנחזור לשלטון", כך דרעי.

מוקדם יותר התייחס ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לאישור תקציב. "הממשלה הרעה הזאת שיקרה לאזרחי ישראל לצורך הקמתה והיא ממשיכה לשקר להם לצורך הישרדותה", אמר בישיבת סיעת הליכוד. "בנט אמר שלא ישב עם לפיד, ליברמן אמר שלא יעלה מיסים, והם כמובן עשו בדיוק את ההיפך".

"יש לי לא מעט ניסיון בכלכלה. הייתה לי הזכות כראש הממשלה ושר אוצר להפוך את ישראל לכלכלה חופשית וצומחת. העברתי הרבה תקציבים, אבל תקציב גרוע כזה עוד לא ראיתי. אומרים שזה תקציב ללא בשורה, אבל יש לו בשורה איומה. זה אוסף של גזירות כלכליות, העלאת מיסים והעלאת מחירים".

"אנחנו הורדנו מיסים והורדנו את מחירי החשמל. כשנכנסנו למשבר הקורונה לא רק שלא העלינו מיסים, גם תמכנו באזרחים. ומה עושה הממשלה הנוכחית? מעלה את מחירי החשמל, התחבורה הציבורית, הארנונה, הלחם. היא מטילה מס על רכישת מוצרים מחו"ל באינטרנט, מס נטפליקס, מס על ביקור רופאים מקצועיים. היא מעלה את מחירי המשקאות הקלים, מעלה את מחירי המוצרים החד-פעמיים, ובנוסף לכל זה גם פוגעת בחקלאים ובחקלאות הישראלית".

"במקום להוריד מיסים ולהקל על אזרחי ישראל, הם מעלים מיסים ומחירים ופוגעים באזרחי ישראל", הוסיף נתניהו. "ולמה הם עושים זאת? הם צריכים לשלם 53 מיליארד שקלים שהבטיחו למנסור עבאס כדי שהממשלה שלהם תשרוד. הם מטילים על ישראל את מס עבאס. ולמה אזרחי ישראל הם אלה שצריכים לשלם את המחיר? הם לא צריכים. נפיל את הממשלה הזאת בהקדם".

תגיות:תקציב המדינהאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה