חדשות בריאות

יום שני ברציפות: למעלה מ-3,000 נדבקים חדשים

443 חולים מאושפזים בבתי חולים, מתוכם 236 במצב קשה. 49 חולים מחוברים למכונות הנשמה. ראש הממשלה נפתלי בנט: "המטרה שלנו היא לשמור על ישראל פתוחה"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 13:33)

3,280 בני אדם אובחנו אתמול (שלישי) בישראל כנשאי קורונה, כך עולה מנתונים שפרסם הבוקר משרד הבריאות. מדובר ביום השני ברציפות בו מספר המאומתים חוצה את רף ה-3,000. כ-98 אלף בדיקות לגילוי הנגיף פוענחו, ושיעור החיוביים עמד על 3.34%. בשלושת הימים האחרונים נפטרו 20 חולי קורונה כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-6,497.

נכון להבוקר, 24,076 בני אדם ברחבי הארץ מוגדרים כחולים פעילים. מספר החולים המאושפזים בבתי חולים עומד על 443. מספר החולים הקשים רשם עלייה נוספת – ל-236, מתוכם 49 מונשמים. מצבם של 58 חולים מוגדר קריטי.

עוד עולה מהנתונים, כי 200 מבין הנדבקים שאומתו אתמול חזרו בעשרת הימים האחרונים מחו"ל, 53 מהם מטורקיה, 30 מיוון, 19 מארצות הברית, 16 ממצרים, 11 מצרפת ומבולגריה ותשעה מגאורגיה.

מספר הרשויות המוגדרות כאדומות על פי מודל הרמזור עלה ל-29, ביניהן 17 ערים וארבעה רובעים. 88 יישובים, בהם 42 ערים ו-30 רובעים, נמצאים ברשימה הכתומה. מספר היישובים הצהובים מסתכם ב-181, בהם 55 ערים ו-33 רובעים.

כ-85 אלף איש התחסנו אתמול במרכזי החיסון ברחבי הארץ, כ-3,300 מתוכם במנה ראשונה. כ-3,200 קיבלו את המנה השנייה, וכ-78.6 אלף בני 60 ומעלה ומדוכאי חיסון התחסנו במנה השלישית. עד כה חוסנו כ-182 אלף איש בחיסון השלישי.

ראש הממשלה נפתלי בנט השתתף הבוקר בחנוכת מתחם חיסונים חדש של שירותי בריאות כללית בסינמה סיטי שבירושלים. ברקע הזינוק הדרמטי בתחלואה, אמר בנט במקום: "המטרה שלנו היא לשמור על ישראל פתוחה, אבל לא להגיע למצב שבתי החולים חלילה יצטרכו יום אחד להגיד 'אין לנו מקום, אתם לא יכולים להיכנס'. זה לא יכול לקרות במדינת ישראל. אנחנו יודעים לחשב איך מגיעים למצב הזה, והמטרה שלנו היא לא להגיע לזה. אנחנו יודעים מתי ללחוץ על הברקס. ביחד אנחנו יכולים למנוע את ההגעה לאותה תקרה שאנחנו לא רוצים להגיע אליה".

"ישראל אזרה אומץ ואנחנו הראשונים בעולם שמתחסנים בחיסון המשלים, החיסון השלישי", הוסיף בנט. "זה לא דבר מובן מאליו, זו החלטה מקצועית שהתקבלה, אבל זו החלטה חיונית כדי לנסות להימנע מאמצעים יותר קשים. בשורה התחתונה, כדי שלא נצטרך להגיע למגבלות הרבה יותר קשות – אנחנו נתחסן, נעטה מסכות ונשמור על ריחוק. זה בידינו".

קבינט הקורונה החליט אמש להטיל הגבלות נוספות, במסגרתן יורחב התו הירוק לכל המקומות ולכל הגילאים. עוד הוחלט להחזיר את חובת עטיית המסכות בחללים פתוחים בהם ישנה התקהלות של למעלה מ-100 אנשים. ההגבלות ייכנסו לתוקף ביום ראשון הקרוב, בכפוף לאישור התקנות הרלוונטיות. האופציה של הטלת סגר עלתה בישיבה כאופציה מוחשית. בהודעה שנמסרה בתום הדיון על ההגבלות, קראו ראש הממשלה והשרים לציבור להתחסן בהקדם האפשרי ולעמוד בהנחיות: "שילוב הדברים מציל חיים וימנע מגבלות חמורות יותר, לרבות סגר, בהמשך".

תגיות:נפתלי בנטמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה