חדשות בריאות

מהיום: התו הירוק המורחב נכנס לתוקף

בהתאם להחלטות קבינט הקורונה, ההגבלות החדשות נכנסות היום לתוקף. הן כוללות את הרחבת התו הירוק ואת החובה לעטות מסכות גם בחללים פתוחים בהתקהלויות גדולות. הפרטים המלאים

(צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)(צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
אא

בהתאם להחלטות קבינט הקורונה, ההגבלות החדשות הכוללות את הרחבת התו הירוק נכנסו הבוקר (ראשון) לתוקף.

על פי הודעת משרד הבריאות, התו הירוק יחול – בכל כמות משתתפים – באולמות וגני אירועים, כנסים, אירועי תרבות וספורט, בישיבה בבתי אוכל, במכוני כושר וסטודיו, בתי מלון ובתי קולנוע. בבתי כנסת יחול התו בהתקהלויות של יותר מ-50 מתפללים.

על פי ההנחיות החדשות, במתחמים בהם פועל תו ירוק תתאפשר כניסה עבור מחוסנים ומחלימים או באמצעות בדיקת קורונה שלילית. בשלב זה התו הירוק ימשיך לחול על בני 12 ומעלה, אולם החל מה-20 באוגוסט הוא יחול על כלל הגילאים.

אדם שלא התחסן יורשה להיכנס למתחמים בתו ירוק רק באמצעות הצגת בדיקה מהירה (אנטיגן) שבוצעה 24 שעות לפני מועד הכניסה. הבדיקות יבוצעו על ידי מד"א ב-120 עמדות ומוקדים מרכזיים ברחבי הארץ. התור לבדיקה יתואם בטלפון 3101* על ידי המענה הקולי האוטומטי או באמצעות קישור שיישלח במסרון. בהתאם להחלטת משרד הבריאות, הבדיקה כרוכה בתשלום. מעת החלתו של התו הירוק גם על בני 1-12, בדיקות מהירות עבורם יהיו ללא תשלום.

התשובה לבדיקה המהירה תתקבל בתוך כרבע שעה, ותתעדכן במערכות התו הירוק של משרד הבריאות ובקופות החולים. במידה ותוצאת הבדיקה חיובית – יידרש הנבדק להיכנס לבידוד ולבצע בדיקת PCR רגילה דרך קופות החולים או במתחמי היבדק וסע.

הנחיות נוספות שנכנסו הבוקר לתוקף:

1. חובה לעטות מסכות גם בחללים פתוחים בהם ישנה התקהלות של יותר מ- 100 אנשים.

2. העברת משרדי הממשלה למתכונת עבודה בהיקף של 50% נוכחות במשרד, כאשר מנכ"ל המשרד יהיה רשאי לבצע התאמות במקרים חריגים. למגזר הפרטי מומלץ לעבור למתכונת עבודה מהבית.

3. חובת בידוד למבוגר מחוסן שמטפל בקטין שגילו מתחת לגיל 12 או בחסר ישע אשר התגלה כמאומת.

4. החמרה בכללי הכניסה והיציאה מן הארץ:

*  מדינות אדומות – איסור טיסה גורף, למעט מקרים שיאושרו על ידי ועדת חריגים.

* מדינות כתומות – תורחב רשימת המדינות כך שייכללו בה מרבית מדינות העולם, וחזרה מהן תחייב בידוד, הן למחוסנים והן למחלימים.

* מדינות ירוקות – תוגדר רשימה מצומצמת ביותר של מדינות ירוקות, אשר החזרה מהן תחייב בידוד עד לקבלת תוצאת בדיקה שלילית.

טבלת מדינות מעודכנת צפויה להתפרסם היום, והיא תיכנס לתוקף בעוד שבוע.

בסוף השבוע נרשמה עלייה חדה במספר חולי הקורונה שמצבם מוגדר קשה. על פי הנתונים שמסר משרד הבריאות לאחר צאת השבת, בבתי החולים מאושפזים 545 חולי קורונה, 324 מתוכם במצב קשה. 49 חולים מחוברים למכונות הנשמה, ומצבם של 71 חולים מוגדר קריטי. ביום שישי אובחנו 3,849 מאומתים חדשים, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוך קרוב ל-103 אלף בדיקות עמד על 3.79%. בסוף השבוע נפטרו 16 חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף. בכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-6,535.

תגיות:נגיף הקורונההתו הירוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה