חדשות בארץ

"דין התנועה": יאיר גולן מסביר מדוע מונה לסגן שרת הכלכלה

סגן שרת הכלכלה והתעשייה, יאיר גולן, טען כי מינויו לסגן שר נועד לאזן את יחסי הכוחות בממשלה בין ימין ושמאל: "מילאתי את דין התנועה". השר בלי תיק, אלי אבידר, הגיב על הביקורת הציבורית שנמתחה על מינויו לתפקיד: "אם אני אראה שאני לא מצליח להביא תוכן – אתפטר"

גולן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גולן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ התייחס הבוקר (ראשון) לביקורת על מינויו לתפקיד סגן שרת הכלכלה והתעשייה, וזאת ברקע התבטאויותיו בשנה שעברה נגד הרכבה הרחב של ממשלת נתניהו.

"לא ביקשתי את התפקיד ולא נלחמתי עליו, לא עשיתי שום דבר אקטיבי", אמר גולן בריאיון לגלי צה"ל. "בממשלה הזו, שהיא ממשלת אחדות, חיוני לשמור על האיזון הנכון בין מפלגות מימין לבין מפלגות השמאל. לכן נוצרה החלוקה הזו. ברגע שנדרשתי לוותר על ראשות ועדת העלייה והקליטה, היה ברור שצריך לאזן זאת באופן אחר. זה עניין של יחסי הכוחות הפנימיים בתוך הממשלה – פשוט לא היה מנוס מכך".

בתשובה לשאלת המראיין ישי שנרב, האם העדיף להישאר כחבר כנסת מהשורה ולמעשה 'קיבל עליו את דין התנועה', ענה גולן: "אני חייב לומר – ממש כך. מעולם לא ביקשתי ולא דרשתי את זה, בנושא הזה מילאתי את דין התנועה".

"זו ממשלה שבאה לעבוד, ולא ממשלה שעוסקת בכוח, כסף וכבוד. זו ממשלה שאנשיה באמת לוקחים את תפקידם ברצינות וממלאים אותו במסירות אמיתית. אני לא מאושר מגודל הממשלה הזאת, אבל ממשלה של 28 שרים זו לא ממשלה של 34 שרים", כך גולן.

השר בלי תיק אלי אבידר הגיב אף הוא על הביקורת הציבורית שנמתחה על מינויו לתפקיד. בריאיון לעמית סגל בחדשות 12, טען אבידר כי "זה לא שר בלי תוכן. הרעיון היה להיכנס לממשלה ולהביא תוכן. אם אני אראה שאני לא מצליח להביא תוכן – אני אעזוב, אני אתפטר". עם זאת, אבידר סירב לתחום את הצהרתו בזמן: "אין לי מושג מה הדדליין. כל העניין זה האם אני מצליח להביא תוכן או לא".

"אני לא מרוצה מהמצב הנוכחי ואני לא מצדיק אותו, זו לא כניסה טובה", הוסיף אבידר. "אני לא חושב שעשיתי טעות, נכנסתי לזה בעיניים פקוחות. אני מבין את הביקורת, אני לא מתחמק ממנה".

אבידר דחה טענות, לפיהן "סחט" את הקואליציה ואיים כי יצביע נגדה אם לא יקבל תפקיד: "מי שאמר את זה שקרן, מעולם לא אמרתי דבר כזה. אני יותר משנה במרחב הציבורי, עשיתי הכל כדי שתקום ממשלה. מי יכול להעלות על הדעת שבשביל תפקיד אני אפיל את הממשלה? הצבעתי בעד הממשלה". את התנגדותו לחוק פיצול הליכוד, בניגוד לעמדת הקואליציה, הסביר אבידר: "אנחנו דמוקרטים. אני הייתי נגד פיצול הליכוד, זה לא קשור לתפקיד".

תגיות:יאיר גולןאלי אבידר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה