חדשות בארץ

באיזו שפה יתנהלו דיוני הוועדה? החלטה ראשונה של ח"כ מראענה

יו"ר הוועדה המיוחדת של הכנסת לעובדים זרים, אבתיסאם מראענה, פתחה את ישיבת הוועדה בהודעה חריגה, לפיה הדיונים יתנהלו בלשון נקבה. הרשת הגיבה בסערה

הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הוועדה המיוחדת של הכנסת לעובדים זרים קיימה היום (שני) את ישיבת העבודה הראשונה שלה. בפתח הישיבה הודיעה יו"ר הוועדה, חברת הכנסת אבתיסאם מראענה (העבודה), כי דיוני הוועדה בראשותה יתנהלו בלשון נקבה: "השפה של הוועדה תהיה בלשון נקבה, והיא חלה גם על הזכר", הבהירה. "נא לראות בזה מקום של כבוד והכלה".

גולשים ברשת הגיבו בסערה וכינו את הודעתה של מראענה "טירלול". הגולש דרור קאפח כתב כי "בקרוב ישיבות הוועדה תתקיימנה בשפה הערבית – מתוך כבוד והכלה כמובן".

כתב ישראל היום, עקיבא ביגמן, צייץ בטוויטר: "למי אכפת באיזו שפה הם הולכים לאזרח פה אלפי מסתננים?". איש התקשורת ינון מגל כתב בציניות: "תודה, בנט".

מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית, יהודה ולד, הגיב: "רק נציין שלפי האקדמה ללשון עברית 'צורת הזכר בעברית משמשת לא רק לזכר... על כן צורת הזכר יפה גם לנקבות, מה שאין כן צורת הנקבה: זו מציינת רק נקבה ומוציאה את הזכר. זו דרכה של העברית'. אבל לא מפתיע שמי שקראה להשמיד את זכרון יעקב תרצה להשמיד גם את השפה העברית".

בשבוע שעבר, עם הקמת הוועדה לעובדים זרים, הודיעה מראענה כי בקרוב תשנה את שמה ל"וועדת העובדות והעובדים הזרים, כראוי למאה ה-21". בחשבון הטוויטר שלה כתבה, כי "הוועדה הזו הולכת לתת מענה לכל מי שנכנס למדינת ישראל ולהבטיח את זכויות האדם שלו ושלה. כי ככל שתהיה כאן חברה מוסרית, מגוונת ושיוויונית יותר, תהיה לנו מדינה טובה יותר".

תגיות:אבתיסאם מראענההכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה