חדשות בריאות

ליברמן נגד סגר: "לחיות לצד הקורונה כמו לצד השפעת"

בתדרוך לתקשורת, הביע שר האוצר אביגדור ליברמן התנגדות נחרצת להטלת סגר וקרא "להיערך לחיים לצד הקורונה כמו שאנחנו יודעים לחיות לצד השפעת". מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש קרא לציבור לצאת ולהתחסן: "האמצעי היעיל ביותר כדי לעצור את העלייה בתחלואה"

ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר האוצר אביגדור ליברמן הביע הערב (שני) התנגדות נחרצת להטלת סגר וקרא לעשות כל מאמץ כדי למונעו. "סגר הוא הדבר הכי לא נכון", אמר בתדרוך לעיתונאים. "לא ברור אם בכלל יש קורלציה בין סגר לבין ירידה במאומתים ובחולים קשים, אבל ברור שיש קורלציה בין סגר לבין נזק לכלכלה. חייבים להיערך לחיים לצד הקורונה כמו שאנחנו יודעים לחיות לצד השפעת".

"הקורונה היא לא גורם חדש ולא מפתיע", הוסיף ליברמן. "צריך לעשות מאמץ ולעשות הכל כדי למנוע את הסגר. עצם הדיבורים על סגר פוגעים בוודאות. בישראל יש הרבה מחוסנים ומחלימים, ואנחנו חושבים שאפשר להתמודד ללא הטלת סגר".

מוקדם יותר ערך מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, תדרוך לכתבים בו התייחס לזינוק בתחלואה ולסוגיית הסגר. "המצב מדאיג", אמר בפתח דבריו. "הקבינט אישר שורת צעדים שאנחנו מקווים שיסייעו לבלימת העלייה בתחלואה. בימים הבאים נבחן אם התחלואה נבלמת, או שעלינו להביא לאישור צעדים נוספים כמו צעדי ריחוק והתו הסגול".

"כדי להצליח במלחמה במגפה, נדרשת ההתגייסות שלכם", פנה אש לציבור. "צאו להתחסן. זה האמצעי היעיל ביותר שלנו כדי לעצור את העלייה בתחלואה. ישנם כמיליון איש שעדיין לא קיבלו חיסון ראשון. אני קורא לכם לצאת ולהתחסן".

"אנחנו באמת לא רוצים להגיע למצב שבו אנחנו מחליטים על סגר. סגר הוא לא מטרה, הוא אמצעי, ואנחנו עושים כל מה שאפשר כדי להימנע מהשימוש בו. החיסון הוא מה שיכול לסייע לנו לא להגיע לסגר – אז צאו להתחסן".

באשר לפתיחת שנת הלימודים, אמר פרופ' אש: "אנחנו פועלים יחד עם משרד החינוך כדי ששנת הלימודים תיפתח כמתוכנן, וזו גם התוכנית. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מנתוני התחלואה. ככל שנתקרב ל-1 בספטמבר, נוכל לדעת בוודאות אם אנחנו יכולים לפתוח את שנת הלימודים".

תגיות:אביגדור ליברמןנגיף הקורונהסגרפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה