חדשות בריאות

מחצות: 5,140 מאומתים חדשים לקורונה, 373 חולים במצב קשה

על פי נתוני משרד הבריאות, ביממה האחרונה נפטרו 18 חולים, ומניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה בכך ל-6,559. במשרד הבריאות שוקלים להמליץ בפני קבינט הקורונה על הטלת הגבלות נוספות

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

(עודכן: 22:58)

5,140 בני אדם אובחנו מאז חצות כמאומתים לנגיף הקורונה, כך מסר הערב (שני) משרד הבריאות. מדובר בנתון התחלואה היומי הגבוה ביותר מאז תחילת הגל הנוכחי. על פי הנתונים, המעודכנים לשעה 21:50, פוענחו כ-103 אלף בדיקות קורונה, והשיעור הזמני של הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 4.91% – הנתון הגבוה ביותר מתחילת ההתפרצות הנוכחית.

עוד עולה מהנתונים, כי מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל-373 – המספר הגבוה ביותר מסוף חודש מרץ. 61 חולים מחוברים למכונות הנשמה, ומצבם של 82 חולים מוגדר קריטי.

ביממה האחרונה נפטרו 18 חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה ל-6,559 מניין הנפטרים מאז פרוץ המגפה. מתחילת החודש נפטרו 82 בני אדם – לעומת 51 במהלך חודש יולי.

בעקבות העלייה הדרמטית בתחלואה, במשרד הבריאות שוקלים להמליץ בפני קבינט הקורונה על הטלת הגבלות נוספות. בין היתר, מדובר על הגבלת התקהלויות לעד 50 איש במקומות סגורים ועד 100 איש במקומות פתוחים. על פי הדיווח בחדשות 13, הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ידרשו להגביל גם התקהלות במתחמים הפועלים תחת תו ירוק – עד 500 משתתפים במקומות סגורים, ועד 1,000 איש בחללים פתוחים. אופציה נוספת שנשקלת היא להחזיר את התו הסגול.

במשרד הבריאות עדכנו כי מתוך כ-600 אלף מתחסנים במנת החיסון השלישית, הניתנת בשלב זה לבני 60 ומעלה ולמדוכאי חיסון, התקבלו עד כה פחות מ-50 דיווחים על תופעות לוואי בסמיכות לקבלת החיסון. התופעות שדווחו היו קלות וחלפו במהרה, וכללו בין היתר כאבים במקום ההזרקה, חום או בחילה. 

בתוך כך, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC) המליץ הערב לציבור האמריקני להימנע מנסיעה לישראל, זאת בעקבות העלייה בתחלואה. אזהרת המסע עומדת כעת על דרגה 4, רמת הסיכון הגבוהה ביותר.

מוקדם יותר ערך מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, תדרוך לכתבים בו התייחס לזינוק בתחלואה ולסוגיית הסגר. "המצב מדאיג", אמר בפתח דבריו. "הקבינט אישר שורת צעדים שאנחנו מקווים שיסייעו לבלימת העלייה בתחלואה. בימים הבאים נבחן אם התחלואה נבלמת, או שעלינו להביא לאישור צעדים נוספים כמו צעדי ריחוק והתו הסגול".

"כדי להצליח במלחמה במגפה, נדרשת ההתגייסות שלכם", פנה אש לציבור. "צאו להתחסן. זה האמצעי היעיל ביותר שלנו כדי לעצור את העלייה בתחלואה. ישנם כמיליון איש שעדיין לא קיבלו חיסון ראשון. אני קורא לכם לצאת ולהתחסן".

"אנחנו באמת לא רוצים להגיע למצב שבו אנחנו מחליטים על סגר. סגר הוא לא מטרה, הוא אמצעי, ואנחנו עושים כל מה שאפשר כדי להימנע מהשימוש בו. החיסון הוא מה שיכול לסייע לנו לא להגיע לסגר – אז צאו להתחסן".

באשר לפתיחת שנת הלימודים, אמר פרופ' אש: "אנחנו פועלים יחד עם משרד החינוך כדי ששנת הלימודים תיפתח כמתוכנן, וזו גם התוכנית. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מנתוני התחלואה. ככל שנתקרב ל-1 בספטמבר, נוכל לדעת בוודאות אם אנחנו יכולים לפתוח את שנת הלימודים".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה