חדשות בריאות

זינוק דרמטי: יותר מ-6,000 נדבקים חדשים ביממה, כמעט 400 חולים במצב קשה

ביממה האחרונה נפטרו 16 חולים, ומניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה בכך ל-6,559. ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא: "אנחנו בנקודה קריטית"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:04)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי), כי 6,275 בני אדם אובחנו אתמול כחיוביים לנגיף הקורונה – הנתון היומי הגבוה ביותר מאז תחילת הגל הנוכחי. קרוב ל-131 אלף בדיקות לגילוי הנגיף פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-4.84% – גם כאן הנתון הגבוה ביותר בהתפרצות הנוכחית. מקדם ההדבקה (R) עומד על 1.33.

35,466 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, 648 מתוכם מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים שנמצאים במצב קשה ממשיך לטפס, ועומד כעת על 394. מספר החולים המונשמים עלה ל-64, ועלייה נרשמה גם במספר החולים שמצבם מוגדר קריטי – ל-87.

עוד עולה מהנתונים, כי נתב"ג ממשיך להוות מוקד להפצת תחלואה. 124 מבין הנדבקים שאומתו אתמול חזרו בעשרת הימים האחרונים מחו"ל. 44 מהשבים הגיעו מטורקיה, 28 מיוון, 17 מבולגריה, 14 ממצרים, 11 מארצות הברית ומאוקראינה, ו-10 מצרפת, בריטניה ושוייץ.

נתוני מודל הרמזור מלמדים על המשך התפשטותו הגאוגרפית של הנגיף ברחבי הארץ. מספר הרשויות המוגדרות כאדומות עלה ל-51 – ביניהן 27 ערים ו-11 רובעים. 142 יישובים, בהם 62 ערים ו-43 רובעים, נמצאים ברשימה הכתומה. מספר היישובים הצהובים מסתכם ב-224, בהם 58 ערים ו-22 רובעים.

(משרד הבריאות)(משרד הבריאות)

כ-84,200 אלף ישראלים, בני 60 ומעלה ומדוכאי חיסון, קיבלו אתמול את מנת החיסון השלישית. כ-5,300 איש התחסנו בחיסון ראשון, וכ-3,000 קיבלו את המנה השנייה. קרוב ל-580 אלף איש קיבלו עד עתה את החיסון השלישי. ממשרד הבריאות נמסר, כי עד כה התקבלו פחות מ-50 דיווחים על תופעות לוואי בסמיכות לקבלת חיסון זה. התופעות שדווחו היו קלות וחלפו במהרה, וכללו בין היתר כאבים במקום ההזרקה, חום או בחילה. 

בעקבות העלייה הדרמטית בתחלואה, במשרד הבריאות שוקלים להמליץ בפני קבינט הקורונה על הטלת הגבלות נוספות. בין היתר, מדובר על הגבלת התקהלויות לעד 50 איש במקומות סגורים ועד 100 איש במקומות פתוחים. על פי הדיווח בחדשות 13, הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ידרשו להגביל גם התקהלות במתחמים הפועלים תחת תו ירוק – עד 500 משתתפים במקומות סגורים, ועד 1,000 איש בחללים פתוחים. אופציה נוספת שנשקלת היא להחזיר את התו הסגול.

מוקדם יותר הבוקר התייחס ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, לזינוק הדרמטי בתחלואה: "אנחנו בנקודה קריטית לכולנו – לבריאות, לחיים ולמשק", אמר בריאיון לכאן ב'. הוא קרא לציבור להקפיד על עטיית המסכות ועל הוראות התו הירוק, וללכת להתחסן. עוד הוסיף: "נשקול להחזיר את התו הסגול כדי להגביל את המגעים בין האנשים. ככל שנשים מסכה ונשמור על ריחוק פיזי, ביכולתנו לעצור או להאט את העלייה המטורפת שאנחנו רואים בימים האחרונים".

בתוך כך, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC) המליץ אמש לציבור האמריקני להימנע מנסיעה לישראל, זאת בעקבות העלייה בתחלואה. אזהרת המסע עומדת כעת על דרגה 4, רמת הסיכון הגבוהה ביותר.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה