חדשות בארץ

חוק החשמל: הדיל שיאפשר את תמיכת המשותפת בתקציב?

בגלי צה"ל דווח כי מתגבשת עסקה בין הרשימה המשותפת לקואליציה, לפיה המפלגה הערבית תתמוך בתקציב או תימנע בהצבעה עליו בתמורה להעברת חוק החשמל שיאפשר חיבור לחשמל של בתים שנבנו ללא היתר בנייה. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ': "הממשלה הזו מוכרת את הציונות ואת המדינה לתומכי טרור אנטי ציוניים בשביל שרידות פוליטית"

חבר הכנסת אחמד טיבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חבר הכנסת אחמד טיבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בקואליציה ממשיכים במאמצים להבטיח את אישור תקציב המדינה בכנסת. ברקע החששות כי שבריריותה של הקואליציה תקשה על העברה חלקה של התקציב, מנסים בקואליציה להגיע להסכמות עם הרשימה המשותפת כדי לקבל את תמיכתה, או לפחות את הימנעותה בהצבעה.

על פי הדיווח הבוקר (שלישי) של יובל שגב בגלי צה"ל, חלה התקדמות במגעים בין הצדדים. העסקה המתגבשת כרגע היא, כי חלק מחברי הרשימה המשותפת יתמכו או יימנעו בהצבעה על התקציב תמורת הסכמתה של הקואליציה לתמוך בחוק החשמל.

החוק המדובר הוא חוק שיזמו בעבר חברי הרשימה המשותפת, לפיו יתאפשר חיבור לרשת החשמל גם לבתים שנבנו ללא היתר בנייה ולא קיבלו מהרשות המקומית טופס 4. טופס זה הינו חלק פרוצדורלי מסיום תהליך הבנייה של מבנה חדש, בו מצהירה הרשות כי הוא בטוח וכי ניתן לחברו לתשתיות.

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב בחריפות על הידיעה: "די כבר עם מכבסת מילים. 'חוק החשמל' ילבין למעשה עשרות אלפי מבנים לא חוקיים במגזר הערבי ויעודד את המשך הבנייה הבלתי חוקית וההשתלטות שלהם על קרקעות. הממשלה הזו מוכרת את הציונות ואת המדינה לתומכי טרור אנטי ציוניים בשביל שרידות פוליטית בלי לעצור בשום קו אדום, וזה מסוכן ממש".

מהציונות הדתית נמסר כי "בזמן שעשרות אלפי תושבים משלמי מיסים, משרתי מילואים ושומרי חוק אשר נשלחו על ידי המדינה להתגורר בהתיישבות הצעירה כמהים להסדרה ולחיבור מסודר לתשתיות חשמל ומים, עסוקים בממשלת בנט-עבאס-טיבי בהסדרת עשרות אלפי בתים בלתי חוקיים בחברה הערבית בכדי לזכות בתמיכת תומכי הטרור בכנסת. שיתוף הפעולה עם הרשימה המשותפת היא חציית קו אדום נוסף. נעשה הכל כדי להקים מחדש את ממשלת הימין ולקיים את ההבטחות שבימינה בחרו להפר".

תגיות:תקציב המדינההרשימה המשותפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה