חדשות בריאות

גפני נגד שקד: "החיים והמוות ביד הלשון"

יו"ר יהדות התורה, משה גפני, הגיב על התבטאותה של שרת הפנים איילת שקד, שקראה "להכיל מתים וחולים קשים", ואמר: "התפקיד של העומדים בראשות הממשלה זה להציל אנשים ולא להסביר את מותם"

גפני (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גפני (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

נמשכת הסערה בעקבות התבטאותה של שרת הפנים איילת שקד, שאמרה אמש (שלישי) כי "צריך לדעת גם להכיל חולים קשים וגם להכיל מתים, כי זו מגפה – ובמגפה אנשים מתים".

יו"ר יהדות התורה, משה גפני, התייחס הבוקר לדבריה של שקד. "התפקיד של העומדים בראשות הממשלה זה להציל אנשים ולא להסביר את מותם", אמר. "אצל נתניהו הקורונה נכחדה, ואצל בנט וליברמן זה התפרץ ביתר שאת". את הודעתו חתם במילים "החיים והמוות ביד הלשון".

דבריה של שקד הובילו, כאמור, לתגובות חריפות, הן ברשתות החברתיות והן בקרב פוליטיקאים מהאופוזיציה. חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) תקף: "חבורת חדלי אישים שכמותכם. נכשלתם. לכו הביתה. תכתבו איזה ספר. אי אפשר להכיל יותר את הטמטום וההפקרות שלכם".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, מסר: "דבריה של השרה שקד גובלים בהפקרות. היה מצופה משרה בממשלת ישראל להבין שכל אדם הוא עולם שלם וערך עליון, וממשלה שמזלזלת בחיי אדם אינה ראויה למשול בעם ישראל".

חבר הכנסת אופיר סופר (הציונות הדתית) כתב כי מדובר ב"אמירה אומללה של שקד שמשקפת את תפקודה הכושל של הממשלה. עם כאלו יכולות הכלה שפשוט יגידו גדול עלינו, יקומו וילכו".

יזהר שי, שכיהן בממשלת נתניהו כשר המדע והטכנולוגיה מטעם כחול לבן, דחה את דבריה של שקד על הסף: "לא, גבירתי השרה, ממש לא. במחילה ממך, אנחנו צריכים להציל את היקרים לנו, לא להכיל את מותם. זה התפקיד שלך, של כולכם, זו אחריותם של מקבלי ההחלטות".

בעקבות הסערה, פרסמה שקד הודעת הבהרה: "כל נפטר הוא עולם ומלואו, וחיי אדם הם ערך עליון ומקודש. כוונתי הייתה להסביר את המחיר שבהתמודדות מתמשכת עם המגפה העולמית. מוטב היה אם הייתי מתנסחת אחרת. אני חוזרת ומבקשת ללכת להתחסן, זה מציל חיים".

תגיות:איילת שקדמשה גפנינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה