חדשות בארץ

גנץ אישר: בנייה נרחבת לפלסטינים בשטחי C

בצעד חריג, שר הביטחון בני גנץ אישר לרשות הפלסטינית לבנות כאלף יחידות דיור בשטחי C ביהודה ושומרון הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה. במקביל, תאושר בנייה של כ-2,000 יחידות למתיישבים היהודים. בימין תקפו בחריפות את החלטתו של גנץ

גנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ אישר לרשות הפלסטינית לבנות כאלף יחידות דיור בשטחי C ביהודה ושומרון הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה, כך פורסם הערב (רביעי). ועדת התכנון העליונה במינהל האזרחי צפויה להתכנס בשבוע הבא ולאשר את תוכניות הבנייה. במקביל, תאשר הוועדה בנייה של כ-2,000 יחידות דיור עבור המתיישבים היהודים.

על פי הדיווח ב-ynet, הבנייה הפלסטינית תתבצע בכפרים מעצרה שליד בית לחם (150 יחידות דיור) וחירבת זכריא שבין אלון שבות לגוש עציון (50 יחידות דיור). כן יאושרו תוכניות בנייה באזור ג'נין בכפרים ביר אל-באשא (270 יחידות דיור), חירבת עאבא (160 יחידות דיור) ואל-מסקופה (233 יחידות דיור).

בימין תקפו בחריפות את ההחלטה החריגה לאשר תוכניות בנייה לפלסטינים בשטחי C. שטחים אלו מהווים כ-60% מיהודה ושומרון, ומהווים מוקד לניסיונות פלסטיניים לקבוע עובדות בשטח באמצעות בנייה מסיבית בלתי חוקית. חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) כתב בטוויטר כי ההחלטה לאשר בנייה למתיישבים במקביל לבנייה לפלסטינים הינה בגדר "טובל ושרץ בידו".

"גנץ מוביל לאסון", תקף קרעי. "במקום להעמיק ולהרחיב את השליטה והאכיפה של ישראל ביהודה ושומרון, הוא מסייע לפלסטינים להתקדם בתוכניתם המסוכנת להשתלט על השטח. מדובר באסון להתיישבות ובסיכון ביטחוני חמור לתושבים. במקום 'קיר ברזל' להגנה על מדינת ישראל, הממשלה הרעה הזו מציבה קיר טרור בסמוך לערי ישראל".

חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) הגיב: "ממשלת בנט ממשיכה בחלוקת מענקים לציבור – על חשבונכם. אחרי שהתנועה האסלאמית קיבלה 53 מיליארד שקלים, עכשיו גם מאשרים לפלסטינים לבנות 1,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון. בינתיים אנחנו נשלם מס על נטפליקס וזירו. אגב, גם במקרה הזה לא הייתי מציע שתבנו על ה'אידיאולוגים הימניים' בממשלת בנט".

חברת הכנסת מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) כתבה: "‏אישור 1,000 יחידות דיור לפלסטינים בשטחי C זה אימוץ דה פקטו של תוכנית הרשות הפלסטינית להשתלטות על שטחי ארץ ישראל. ממשלת שמאל על מלא".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, תקף אף הוא את ההחלטה של גנץ: "בזמן שבהתיישבות מקפיאים בנייה והורסים ליהודים, ממשלת ישראל מפקירה את יהודה ושומרון לפלסטינים. זה התחיל בהתעלמות מבנייה ערבית אסטרטגית מסיבית בכל שטחי C, עובר בהריסות שהולכות ומתגברות של בתי יהודים, וכעת מאשרים בנייה נרחבת של הרשות הפלסטינית. זה לא 10 מעלות ימינה, זה 90 מעלות שמאלה".

תגיות:הרשות הפלסטיניתבני גנץיהודה ושומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה