חדשות בארץ

שריפת הענק נמשכת: טרם הושגה שליטה. 17,000 דונם עלו בלהבות

טרם הושגה שליטה על האש, שכילתה כבר 17,000 דונם, ובוערת ב-5 גזרות שונות: צובה-כסלון, בית מאיר-שורש שואבה, איתנים-גבעת יערים-צובה, הר איתן-סטף

  • ח' אלול התשפ"א
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שריפת הענק בהרי ירושלים ממשיכה להשתולל, וטרם הושגה שליטה על הלהבות: הבוקר (שני) הודיעו בשרותי הכבאות כי השריפה כילתה אתמול שטח בהיקף של כ -17,000 דונם. “נקודות העשן הרבות והעצים החרוכים הם עדות כואבת ללחימה הקשה בשריפה העצומה שהשתוללה בהרי ירושלים מאז אתמול בצהריים”, נמסר משירותי הכבאות.

“במרבית הגזרות הגענו להכלה של האש, אולם מוקדם לקבוע כי הושגה שליטה”, נמסר. כעת בוערת האש בוערת ב-5 גזרות שונות צובה-כסלון, בית מאיר-שורש שואבה, איתנים-גבעת יערים-צובה, הר איתן-סטף.

פעולת מטוסי הכיבוי שהופסקה בשעות הלילה התחדשה עם אור ראשון. 10 מטוסי כיבוי נאבקים בלהבות.

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הגיע הלילה לחפ”ק של משטרת ישראל ונציבות כבאות והצלה, שהוקם בסמוך למקום השריפה. רה"מ קיבל עדכונים בשטח אודות מאמצי ההשתלטות על האש מפי מפכ”ל המשטרה, קובי שבתאי, ונציב כבאות והצלה, רב-טפסר דדי שמחי.

"אני רוצה לברך את הכבאים, את מערך הכבאות, את משטרת ישראל, את כוחות צה”ל וכלל כוחות ההצלה – שעבדו בצורה מאוד מסונכרנת תחת הובלתו של שר הבט”פ, וביצעו חילוץ מהיר מאוד ויעיל מאוד של התושבים מהבתים, דבר שממש הציל חיים”, אמר רה"מ.

עוד הוסיף בנט וציין כי בשעות הלילה מטוסי הכיבוי לא פעילים והם יחדשו את הפעילות לקראת השעה 06:00 בבוקר. “אנחנו מקווים שבמהלך שעות הבוקר עד הצהריים, נוכל להשתלט על העניין. עד אז אני קורא לכל התושבים באזור להישמע להנחיות. המשמעת הטובה וההתנהלות הטובה שלכם בקיום הנחיות כוחות החירום הצילה חיים, ממש ככה. אנחנו נמשיך לעקוב מקרוב”.

 
תגיות:שריפהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה