אמונה

אסור לפספס: זו תגובתו של האדם שאיבד 7 מיליון ש"ח בשריפה בסמוך לירושלים

הלהבות האדירות בהרי ירושלים כילו את "יקב המצודה", וגרמו לבעליו, ר' אליהו בש, לנזק של 7 מיליון שקלים. כיצד הגיב? וכיצד הגיבו בעלי יקבים אחרים, כששמעו על מפעל חייו של בש, שנשרף כליל?

  • ח' אלול התשפ"א
(צילומים: פלאש 90 / shutterstock)(צילומים: פלאש 90 / shutterstock)
אא

שריפת הענק בהרי ירושלים עדיין משתוללת, ובעקבותיה נשרף כליל היקב הוותיק "המצודה", הממוקם בגבעת יערים ובניהולו של איש העסקים ר' אליהו בש. כאשר נודע לו גודל האסון, והעובדה שהוא איבד 7-8 מיליון שקלים, הגיב בש ואמר: "חייב אדם לברך על הרעה כשם שהוא מברך על הטובה", והצדיק עליו את הדין.

בשיחה שהעניק ל'כיכר השבת', הצדיק עליו ר' אליהו בש את הדין ותיאר את שאירע: "באמצע היום ראינו שמים מוזרים. החשמל ביקב כבה, והלהבות החלו להתקרב אלינו. בחוץ היה ריח חריף של עשן, אני ועובדי היקב נכנסנו לרכבים ונמלטנו מיד מהמקום. אחרי רבע שעה, ניסינו לתצפת על היקב ממקום רחוק, וראינו את היקב עולה בלהבות ושמענו את הדי הפיצוץ של בקבוקי היין שביקב".

"אין לי ביטוח על היקב", מוסיף בש ומציין כי מדובר על נזק בסדר גודל של 7-8 מיליון שקלים. "אני התחזקתי באמונה ומקווה שמעז יצא מתוק, ואני מאמין שהכל מאיתו יתברך", הוא אומר.

"אין לי מושג באמת איך נתאושש, אבל האמונה שלי התחזקה מאוד ברגעים אלו", אומר ר' אליהו בכנות. "שמעתי מכמה תושבים מהאזור, שבגלל היקב האש נעצרה וזה מה שגרם שבתים אחרים ביישוב לא יישרפו, זה גם מחזק אותי".

עוד מוסיף האדם שאיבד מיליונים בין רגע: "אני אומר לעצמי, הנזק קרה באמצע חודש אלול, ובזמן שהסתכלנו מרחוק איך הרוח מכלה את היקב, נזכרתי בתפילות הימים הנוראים, שם אנו אומרים, 'מי באש; מי ינוח ומי ינוע', במידה והקב"ה החליט שהיקב יישרף, לא יעזור, לא מטוס ולא כבאיות, ראינו בחוש, שכך הקב"ה רצה. האמונה בכך שמה שה' רוצה זה מה שקורה בעולם - זה מה שמעודד אותנו".

איש היין הבכיר ארי גוטהלף, אמר בשיחה ל'כיכר השבת' כי כאשר פרסם בפלטפורמות החברתיות אודות השריפה של יקב המצודה, מיד הוצף בעשרות הודעות ללא הגזמה של אנשים שמשתתפים בצער אנשי היקב: "קבוצות וואסטאפ של אנשי יין לא דתיים שמבכים את צערם של אנשי היקב שמזוהה כחרדי, ומאות הודעות קבוצתיות של דיונים על דרכים שבהם אפשר לעזור ליקב מהצעות לתרומות ועד ארגון רכישות קבוצתיות של יינות היקב שנשארו בחנות, כולם רוצים להשתתף וכולם רוצים להרגיש חלק מהאסון", הוא אומר בהתפעלות.

"ואני רק ניסיתי להבין מה מביא אנשים מכל קצוות החברה הישראלית לכאוב יחד את אסונו של "בית עסק" לכאורה, אפילו ללא נזקים בנפש. עד שהבנתי שענבי הגפן בענבי הגפן דבר נאה ומתקבל, יש כח ליין לאחד ולחבר והיום למדנו שלא רק בשמחות", מוסיף גוטהלף.

יקב "המצוד" ששכן בגבעת יערים הוקם בשנת 2011 ומייצר כ-40,000 בקבוקי יין בשנה, בשנים האחרונות הוא נחשב כאחד מיקבי הבוטיק המעולים בעולם, והיינות שיוצרו ביקב הופצו למקומות רבים ברחבי הארץ ובעולם. אמש, כאמור, הוא נשרף כליל.

הרב ברוך רוזנבלום מסביר איך אפשר להתמודד עם כל דבר. 6 דקות שאתם חייבים לעצמכם:

תגיות:כסףשריפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה