חדשות בריאות

איילת שקד: תפילות החגים - בשטחים פתוחים ובמבני ציבור

שרת הפנים איילת שקד מורה לראשי הרשויות להיערך לקיום התפילות בחגי תשרי בשטחים פתוחים ובמבני ציבור

  • ח' אלול התשפ"א
(צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)(צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)
אא

הגל הרביעי של הקורונה בעיצומו, ובממשלה ממשיכים לבנות את בית החולים מתחת לגשר: שרת הפנים איילת שקד הוציאה הבוקר (שני) מכתב אישי לכל ראשי הרשויות בישראל, ובו הורתה להם להיערך לתפילות הימים הנוראים וחגי תשרי, בצל ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה.

בדבריה, ביקשה השרה להיערך לקיום התפילות בשטחים פתוחים בכל ההיבטים הלוגיסטיים כדוגמת פריסת רשתות הצללה, אמצעי מיזוג וכדומה, וכן למפות את מבני ציבור וחצרותיהם שלא בשימוש בימי החג כגון: בתי ספר, גני ילדים, מתנסים ועוד, במטרה לאפשר למתפללי בתי הכנסת לעשות בהם שימוש. זאת לטובת פיזור המניינים הגדולים למניינים קטנים יותר ובטוחים וכדי להגן על בריאות המתפללים.

"אנו נמצאים בעיצומה של התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה אשר עלולה להוביל לכך שגם בשנה הזו נצטרך כולנו להתאים עצמנו לקיום התפילות המיוחדות של הימים הנוראים וחגי תשרי באופן שונה מהרגיל– ולכך עלינו להיערך בהתאם", לשון ההודעה. עוד הוסיפה השרה וציינה כי משרד הפנים והמשרד לשירותי דת נערכים לסייע לרשויות המקומיות וכן לבתי הכנסת, בהתאם להחלטות אשר תקבל הממשלה ולהנחיות משרד הבריאות, לקיים באופן המיטבי את תפילות החג כסדרם תוך שמירה על בריאות המתפללים.

אתמול (ראשון) אותרו 5,075 חולי קורונה חדשים. מספר הבדיקות שנערכו אתמול הוא 85,503 בדיקות, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות מתוכם עומד על 6%. מספר החולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים: 519. 92 מתוכם מונשמים. מנין קרבנות המגיפה עומד על 6,668 חולים, כאשר 36 מהם נפטרו רק ביממה האחרונה.

נכון להיום 1,385 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאומתים לנגיף קורונה במצב קל ומשרת צה"ל אחד מוגדר כחולה במצב קשה. 2,442 משרתים בצה"ל נמצאים בבידוד ביתי.

הרב זמיר כהן - מתי נגמור כבר עם הקורונה? 6 דקות חובה:

 

תגיות:איילת שקדתפילהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה