חדשות בארץ

האש ממשיכה להשתולל: יישובים נוספים פונו. חשש לפינוי בית החולים הדסה עין כרם

בחסות הרוח המשתוללת, עדיין לא הושגה שליטה על השריפה. תושבי שואבה וגבעת יערים פונו מבתיהם. חשש לפינוי בית החולים הדסה עין כרם

  • ח' אלול התשפ"א
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

עושה מלאכיו רוחות משרתיו אש לוהט: יותר מ-24 שעות משתוללת שריפה בהרי ירושלים, ועדיין לא הושגה שליטה על האש. מוקדי אש גדולים נוספים התפתחו בצהריים בנחל צובה, הר איתן, שואבה ושורש.

מאות משפחות תושבי שואבה, גבעת יערים, קיבוץ צובה, עין ראפה ועין נקובא פונו מבתיהם. חשש לפינוי בית החולים הדסה בין כרם.

כוחות כיבוי גדולים בסיוע עשרה מטוסי כיבוי פועלים לבלימת האש. רב טפסר דדי שמחי הורה על גיוס כללי במערך הכיבוי בכל רחבי הארץ. לדבריו, "השריפה בהרי יהודה היא בסדר גודל של השריפה בכרמל ב-2010. כיבוי שריפת יער זה עניין של ימים, עד שהאש לא כבתה באופן מוחלט, יש חשש להתחדשויות. מקווה ומאמין שמחר נסיים את האירוע הזה".

עוד הוסיף שמחי ואמר כי "לפני כמה שעות נשקפה סכנה לבית החולים הדסה עין כרם והצבנו שם כוחות גדולים. לשמחתי, פעילות של מטוסים מנעה הגעת האש לשם".

בשל הדליקות נחסם כביש 395 לשני הכיוונים בין אשתאול לסטף, כביש 3955 חסום לשני הכיוונים בין שורש לבית מאיר, כביש 386 חסום לתנועה לכיוון נס הרים, כיכר הסטף נחסמה לכיוון עין כרם ולכיוון מבשרת.

מהבוקר האש כילתה בהרי ירושלים עוד כ-10,000 דונם, זאת בנוסף ל-17,000 דונם שנשרפו אמש.

שר החוץ יאיר לפיד פנה למקבילו היווני, ניקוס דנדיאס, בבקשה להיערך לסיוע אווירי בכיבוי השריפה בהרי ירושלים וקיבל ממנו תשובה שיוון "תסייע ככל שתוכל". במקביל ערך שר החוץ התייעצויות עם צוות המשרד העוסק בסיוע הבין-לאומי הפועל מתוך חדר המצב של המשרד, שם מרכזים כעת פניות ליוון, קפריסין, איטליה, צרפת ומדינות נוספות כולל מאזורנו, בשיתוף פעולה עם המשרד לבטחון פנים.

לצד הסיוע האפשרי מחו"ל, בכבאות והצלה הודיעו כי מחר יצטרפו למאמצי הכיבוי 6 מטוסים קלים של חברת "כימניר". "המטוסים יהוו תוספת משמעותית לכח הכיבוי האווירי וישובצו למשימות בכפוף ובהתאם לצרכים המבצעיים של טייסת הכיבוי האווירית", נמסר.

 

הרב ברוך רוזנבלום מסביר איך אפשר להתמודד עם כל דבר. 6 דקות שאתם חייבים לעצמכם:

מפעים: כך הגיב האדם שאיבד 7 מיליון ש"ח בשריפה בסמוך לירושלים

תגיות:שריפהכבאות והצלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה