חדשות בריאות

יהודי ישראלי נפטר מקורונה. השלטונות דרשו לשרוף את גופתו

יהודי ישראלי נפטר מקורונה בבית חולים מקומי בוויטנאם. השלטונות דרשו לשרוף את גופתו. זק"א, משרד החוץ ושליחי חב"ד נלחמו - והצליחו

  • ט' אלול התשפ"א
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

יהודי ישראלי תושב דרום הארץ נדבק מקורונה בהיותו בוייטנאם במסגרת עבודתו. בתוך שבוע מצבו הידרדר במהירות, הוא אושפז בבית חולים מקומי במקום, וכוחות הרפואה נאלצו לקבוע את מותו.

בוויטנאם קובע החוק כי יש לשרוף את גופתו של כל נפטר קורונה. בעקבות כך התגייסו בזק"א, בשגרירות ישראל בוויטנאם, ובמשרד החוץ על מנת לקוברו בקבר ישראל. שלוחי חב"ד, בפיקודו של שליח חב״ד בוייטנאם הרב מנחם הרטמן ובהכוונתו של הרב יעקב רוזה יו״ר וועד רבני זק״א שהנחה כיצד להכין את הקבר ולבצע את הקבורה.

יוסי לנדאו, מתנדב היחידה הבינלאומית של זק"א שפיקד על האירוע מישראל, מסר: "מיד עם קבלת הדיווח פעלנו יחד עם שליח חב"ד במקום, בסיוע משרד החוץ ושלוחי חב״ד מרחבי העולם בנסיונות להביא את היהודי לקבורה בישראל, אך בשל התנגדות הרשויות בוייטנאם נאלצנו להביא את היהודי לקבורה זמנית במקום. שלחנו תכריכים מהונג קונג, וזכינו להביא את היהודי לקבורה והצלחנו ב״ה למנוע פגיעה חמורה בכבוד המת".

הרב מנחם הרטמן, שליח חב"ד שפיקד על האירוע: "במלחמה של ממש ובמירוץ נגד השעון הצליחה שגרירות ישראל בווייטנאם במאמצים רבים לשחרר את גופת המנוח מבית החולים ולהשיג ויתור על שריפת גופתו. מתוך חובתינו וזכותינו כעם היהודי, נלחמנו כדי למנוע את הפגיעה בכבוד המת. נציגי חב״ד וייטנאם הגיעו היום בליווי שוטרים ונציגי השלטונות תחת מיגון מלא לבית קברות מקומי בוייטנאם, שם הביאו את היהודי לקבורה".

דובי ויסנשטרן, מנכ״ל ארגון זק״א, ביקש להודות להכל מי שסייע בהבאתו של המנוח לקבר ישראל: אני רוצה להודות לנציגנו המתנדבים, לשלוחי חב״ד ולכל מי שסייע בקיום מצוות חסד של אמת. ארגון זק״א נלחם למען כבוד המת בכל מקום בעולם באמצעות שליחים ונציגים נאמנים למלחמת הקודש, למרות כל הקשיים העומדים בדרך".

היהודי המנוח הובא לקבורה בבית קברות מקומי, תחת מיגון מלא והנחיות נוקשות של השלטונות, בליווי נציגי השלטון. יהי זכרו ברוך.

הרב אליהו עמר עונה בהרצאתו המרתקת על השאלות הבאות: למה מניחים אבנים בכל ביקור בבית הקברות, ולמה היהדות לא אמרה להניח זר על הקבר, אלא דווקא אבן?

קבורה יהודית: 10 עובדות ש(אולי) לא ידעתם

תגיות:זק"אמגפת הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה