ונשמרתם

משחק תמים כמעט הסתיים באסון: שקד בן ה-4 ניצל בנס

משחק של שני ילדים קטנים הוביל לסכנת חיים של אחד מהם ולניתוח מיידי. הילד ניצל בנס, וההורים מזהירים: "תהיו זהירים במיוחד ואל תסירו את העיניים מהילדים, כי בשנייה אחת משחק תמים עלול להפוך לחלום בלהות"

  • י"א אלול התשפ"א
שקד קליין (צילום: דוברות מרכז שניידר)שקד קליין (צילום: דוברות מרכז שניידר)
אא

שקד קליין, בן 4.5 מראש העין, שיחק עם אחותו הקטנה במשחק תמים – שכמעט הסתיים באסון. השניים שיחקו "רופא וחולה", וצעצוע שנתקע בחלל הלוע של שקעד – הוביל אותו לסכנת חיים, ובהמשך לחדר הניתוח.

שקד הובהל אל חדר המיון במרכז הרפואי שניידר, ומשם הועבר בדחיפות לחדר הניתוחים כדי להוציא את הגוף הזר, שהיה תקוע לו בחלל הפה. שקד לא יכול היה לפתוח את הפה, ועל כן היה קשה לדעת לאיזה עומק הגיע הצעצוע. אתגר נוסף שעמד בפני הרופאים הוא שלא היה ניתן להנשים את שקד דרך הפה, שהיה חסום כולו בצעצוע.

שקד עמד בפני מסכנות חמורות: שאיפה של הגוף הזר או בליעתו, קריעה של החיך, פגיעה בכלי דדם גדולים בצוואר, ועוד.

ד"ר מירב סוקולוב, רופאה בכירה ביחידה לאף אוזן גרון במרכז שניידר: "שקד הגיע לחדר הניתוח במצב מסכן חיים, כשצעצוע תקוע לו בחלל הלוע. האתגר הטיפולי היה גדול במיוחד מאחר ושקד לא היה יכול לפתוח את הפה, ובעצם קשה היה לדעת לאיזה עומק הגיע הצעצוע. מאותה הסיבה, לא ניתן גם היה להנשימו דרך הפה, מה שדרש התערבות מיוחדת של המרדימה ד"ר שינקין.

''שקד הורדם ועבר הליך מורכב שבסיומו הצלחנו להוציא את הצעצוע מהפה. במצב בו הגיע שקד ייתכנו סכנות חמורות כגון - קריעה של החיך, פגיעה בכלי דם גדולים בצוואר, שאיפה של הגוף הזר או בליעתו.

"אני והצוות הרפואי בחדר הניתוח הבנו שעלינו לפעול בדחיפות ובזהירות גבוהה על מנת לחלץ את הגוף הזר מפיו של שקד מבלי לגרום לנזק. אנו שמחים שהמקרה הסתיים בשלום, ומבקשים להתריע בפני הורים על הסכנות הגדולות הטמונות במשחקים שבבית", הוסיפה הרופאה הבכירה.

טפי קליין, אמו של שקד, תיארה את שאירע: "שקד היה בבית בחופשה מהגן ושיחק עם אחותו ב'רופאה וחולה' עם צעצוע שעושה קישוטים לשיער. בקצה הצעצוע יש מעין וו, אותו הכניסה אחותו הקטנה של שקד לפיו 'לצורך בדיקה'. הוו נתקע בפיו של שקד, וכך, באמצע יום יפה, הגענו בהיסטריה לבית החולים, לרופאים אמיתיים למרבה האירוניה.

"אנו מודים לצוות מרכז שניידר שטיפל בשקד באופן מיידי והציל את חייו, ומבקשים מכל ההורים להיות זהירים במיוחד ולא להסיר את העיניים מהילדים, כי בשנייה אחת משחק תמים עלול להפוך לחלום בלהות", ביקשה האם.

לאחר הפרוצדורה הניתוחית שקד שוחרר לביתו, כשהוא מרגיש טוב, בריא ושלם.

הקדוש ברוך הוא אוהב לתת למי שיודע לומר תודה  על פרט. 6 דקות מחזקות עם הרב ברוך רוזנבלום:

 

 
 
 
 

 

 
תגיות:ונשמרתםנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה